Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Telekomunikacja: w strategicznym położeniu

Autor: Jarosław Maślanek
09-10-2005 00:00
Telekomunikacja: w strategicznym położeniu
– Naszym atutem jest duży potencjał rynku pracy i znaczna ilość młodych ludzi z
wyższym wykształceniem &#8211; uważa <b>Magdalena Wolicka</b>, menedżer w dziale podatkowym Ernst & Young. 

&#8211; To także relatywnie niższe koszty pracy i inwestycji, na co składają się wydatki związane z wynajmem powierzchni biurowej, usług zewnętrznych, itp. <b>Sławomir Chłoń</b>, wiceprezes ComputerLandu:

&#8211; Rosja i Ukraina to bardzo perspektywiczne rynki, które będą szybko rosły. Dla zobrazowania, w Rosji jest ponad 1300 banków, w Polsce nie licząc spółdzielczych 60. Wszystkie te banki będą potrzebowały nowoczesnych rozwiązań informatycznych. 

Chcemy głównie skupić się na rynku rosyjskim i ukraińskim. W pierwszej kolejności uderzamy do instytucji z sektora bankowo-finansowego. Jesteśmy też uprzywilejowanym partnerem korporacji i-Flex, której sztandarowy produkt Flexcube jest najlepiej sprzedającym się od 3 lat scentralizowanym systemem bankowym na świecie. Prowadzimy również rozmowy z firmami z rynku telekomunikacyjnego, tutaj ważne są nasze referencje przy projektach realizowanych dla Grupy France Telecom. Mamy już spore doświadczenie w prowadzeniu biznesu na terenie Europy Środkowej i Wschodniej, a w całym regionie obsługujemy ponad 200 klientów różnych branż &#8211; mówi <b>Piotr Kozłowski</b>, prezes IFS na Europę Środkowo-Wschodnią. 

&#8211; Firmy decydujące się na inwestowanie w tej części świata muszą wkalkulować różnego rodzaju ryzyka w swoją działalność, wśród nich jest również ryzyko polityczne. Na chwilę obecną jest ono jednak na poziomie akceptowalnym przez naszą firmę.

Polska zaczyna wykorzystywać swoje położenie między rynkami Wschodu i Zachodu, co dobrze widać na przykładzie branży telekomunikacyjnej i IT. W naszym kraju jak grzyby po deszczu powstają centra usług największych potentatów międzynarodowych, na rynek wchodzą prężnie działające koncerny azjatyckie, a polscy gracze coraz chętniej zerkają na możliwość inwestycji za wschodnią granicą.

Zachód stawia na BPO

Podczas gdy azjatyckie koncerny wolą raczej budować u nas fabryki produkcyjne, zachodnie firmy z sektora nowych technologii interesują się uruchamianiem w Polsce centrów usług i obiektów laboratoryjno-badawczych. Czyżby przedsiębiorcy z zachodu Europy i Stanów Zjednoczonych wreszcie docenili walory intelektualne naszych pracowników i kadry naukowej?

Przemawiałaby za tym właśnie tendencja do lokalizowania w Polsce placówek zajmujących się działalnością nie związaną bezpośrednio z core bussinesem. Takie koncernu jak IBM, Motorola czy HP już postawiły na kwalifikacje naszych rodzimych pracowników. Ponadto w Polsce swoje centra finansowo-księgowe posiadają Philips, Accenture, General Electric, Cap Gemini, Lufthansa, Thomson, Citigroup, a centra badawcze uruchomiły chociażby Intel, Lucent Technologies, Oracle, ABB, Delphi, Siemens.

– Naszym atutem jest duży potencjał rynku pracy i znaczna ilość młodych ludzi z wyższym wykształceniem – uważa Magdalena Wolicka, menedżer w dziale podatkowym Ernst & Young. – To także relatywnie niższe koszty pracy i inwestycji, na co składają się wydatki związane z wynajmem powierzchni biurowej, usług zewnętrznych, itp. Niewątpliwie wejście do Unii Europejskiej przyczyniło się też do poprawienia klimatu inwestycyjnego, co powoli przynosi dostrzegalne skutki, jak otwarcie centrum BPO przez Ahold czy IBM.

Inwestycje w Business Process Offshoring (BPO), czyli wydzielanie i przenoszenie nieprodukcyjnych funkcji firm za granicę, staje się więc powoli cechą charakterystyczną obecności inwestorów zagranicznych w Polsce. Nasz kraj już teraz postrzegany jest także jako najatrakcyjniejsza lokalizacja dla call centers w Europie Środkowej i Wschodniej. Niskie koszty pracy, bliskość do central zagranicznych koncernów oraz dobra znajomość języków obcych (co w obsłudze klienta ma duże znaczenie) powoduje, że zagraniczne firmy coraz chętniej decydują się lokalizację tego typu usług właśnie w naszym kraju.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 648 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP