Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Telekomunikacja: w strategicznym położeniu

Autor: Jarosław Maślanek
09-10-2005 00:00
Telekomunikacja: w strategicznym położeniu
– Naszym atutem jest duży potencjał rynku pracy i znaczna ilość młodych ludzi z
wyższym wykształceniem &#8211; uważa <b>Magdalena Wolicka</b>, menedżer w dziale podatkowym Ernst & Young. 

&#8211; To także relatywnie niższe koszty pracy i inwestycji, na co składają się wydatki związane z wynajmem powierzchni biurowej, usług zewnętrznych, itp. <b>Sławomir Chłoń</b>, wiceprezes ComputerLandu:

&#8211; Rosja i Ukraina to bardzo perspektywiczne rynki, które będą szybko rosły. Dla zobrazowania, w Rosji jest ponad 1300 banków, w Polsce nie licząc spółdzielczych 60. Wszystkie te banki będą potrzebowały nowoczesnych rozwiązań informatycznych. 

Chcemy głównie skupić się na rynku rosyjskim i ukraińskim. W pierwszej kolejności uderzamy do instytucji z sektora bankowo-finansowego. Jesteśmy też uprzywilejowanym partnerem korporacji i-Flex, której sztandarowy produkt Flexcube jest najlepiej sprzedającym się od 3 lat scentralizowanym systemem bankowym na świecie. Prowadzimy również rozmowy z firmami z rynku telekomunikacyjnego, tutaj ważne są nasze referencje przy projektach realizowanych dla Grupy France Telecom. Mamy już spore doświadczenie w prowadzeniu biznesu na terenie Europy Środkowej i Wschodniej, a w całym regionie obsługujemy ponad 200 klientów różnych branż &#8211; mówi <b>Piotr Kozłowski</b>, prezes IFS na Europę Środkowo-Wschodnią. 

&#8211; Firmy decydujące się na inwestowanie w tej części świata muszą wkalkulować różnego rodzaju ryzyka w swoją działalność, wśród nich jest również ryzyko polityczne. Na chwilę obecną jest ono jednak na poziomie akceptowalnym przez naszą firmę.

Polska zaczyna wykorzystywać swoje położenie między rynkami Wschodu i Zachodu, co dobrze widać na przykładzie branży telekomunikacyjnej i IT. W naszym kraju jak grzyby po deszczu powstają centra usług największych potentatów międzynarodowych, na rynek wchodzą prężnie działające koncerny azjatyckie, a polscy gracze coraz chętniej zerkają na możliwość inwestycji za wschodnią granicą.

Zachód stawia na BPO

Podczas gdy azjatyckie koncerny wolą raczej budować u nas fabryki produkcyjne, zachodnie firmy z sektora nowych technologii interesują się uruchamianiem w Polsce centrów usług i obiektów laboratoryjno-badawczych. Czyżby przedsiębiorcy z zachodu Europy i Stanów Zjednoczonych wreszcie docenili walory intelektualne naszych pracowników i kadry naukowej?

Przemawiałaby za tym właśnie tendencja do lokalizowania w Polsce placówek zajmujących się działalnością nie związaną bezpośrednio z core bussinesem. Takie koncernu jak IBM, Motorola czy HP już postawiły na kwalifikacje naszych rodzimych pracowników. Ponadto w Polsce swoje centra finansowo-księgowe posiadają Philips, Accenture, General Electric, Cap Gemini, Lufthansa, Thomson, Citigroup, a centra badawcze uruchomiły chociażby Intel, Lucent Technologies, Oracle, ABB, Delphi, Siemens.

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 254 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP