PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

TIR-y na tory

Autor: Marcelina Gołębiewska
18-05-2001 00:00

Pod takim hasłem od kilku już lat w Polsce promowana jest idea transportu kombinowanego. Ostatecznie, transport TIR-ów kolejami na trasie: granica zachodnia - granica wschodnia ma zostać uruchomiony, informuje PKP Cargo, w 2001 r., wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy, to jest - od czerwca.

Na przełom kwietnia i maja 2001 r., dyrekcja Kolejowych Przewozów Towarowych Cargo zapowiedziała sfinalizowanie przetargu na operatora transportu TIR-ów na trasie Rzepin - Brześć oraz podpisanie z nim umowy.
Jak powszechnie wiadomo, transport TIR-ów kolejami jest ekologiczny, a ponadto - korzystny z punktu widzenia zachowania stanu sieci drogowej. Zdaniem fachowców, jest jednak drogi. Na razie nie wiadomo, na ile wyceni transport TIR-a operator relacji Rzepin - Brześć. Przed podpisaniem umowy, PKP Cargo nie udzielało informacji nawet o prognozowanym poziomie cen.
- W Polsce - inaczej, niż w Austrii lub Szwajcarii - nie ma tras, na których przewóz TIR-ów kolejami byłby wymagany. Dlatego u nas, o sukcesie transportu kombinowanego zadecyduje poziom cen i zainteresowanie firm przewozowych. A oporu wobec nowej propozycji PKP Cargo można oczekiwać nawet ze strony samych kierowców: przecież kierowca TIR-a przewożonego po torach nie zarabia... - powiedział Janusz Mincewicz, rzecznik DKPT Cargo.
Według zamierzeń PKP Cargo - w ramach pierwszej w Polsce regularnej relacji transportu TIR-ów, z Rzepina do Brześcia od trzech do siedmiu razy w tygodniu kursować ma skład 26 wagonów, w tym: dwadzieścia wagonów kieszeniowych do przewozu naczep, pięć z obniżoną podłogą - do przewozu ciągników samochodowych i jeden wagon sypialny, przeznaczony dla kierowców. PKP posiada obecnie 108 wagonów kieszeniowych. W ich zakupie partycypował budżet państwa, zainteresowany rozwojem transportu kombinowanego. Wagony o obniżonej podłodze, PKP Cargo wypożyczy. PKP ma zamiar transportować TIR-y w godzinach wieczornych i nocnych: z Rzepina pociąg z TIR-ami wyjedzie o 17.30 i dotrze do Brześcia o 7.00. Z powrotem wyruszy z Brześcia o 17.15. Transport będzie odbywał się tylko po "polskim torze", a więc - bez konieczności dokonywania przeładunków na styku torów o różnej szerokości.
Czas przewozu TIR-a po torach jest konkurencyjny w stosunku do czasu jego przejazdu i wynosi od 13,5 do 14,5 godziny. Na pewno, dla przewoźników jest to plus. Póki co, PKP nie mówi o innej promocji przewozu kolejowego. A tymczasem - pod warunkiem 100% wykorzystania składu - jeszcze w 2001 r. na trasie Rzepin - Brześć może zostać przewiezionych od 3 do 8 tys. TIR-ów.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 390 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP