Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Transport drogowy: szybka jazda

Autor: Krzysztof Orłowski
08-06-2007 00:00
Transport drogowy: szybka jazda
- W ostatnich latach zmieniało się znaczenie poszczególnych czynników wpływających na koszty transportu - mówi Piotr Kohmann, dyrektor generalny Fiege Polska. - Dotąd największy wpływ na wzrost jego kosztów  miała cena paliwa. Udział kosztów paliwa w całościowych kosztach transportu kształtuje się na poziomie ok. 25-30 proc., zatem ich wzrost jest bardzo odczuwalny. Jednak w ostatnim roku i na początku bieżącego największy wpływ na poziom kosztów miał wzrost wynagrodzeń kierowców, który często przekraczał 50 proc. Obciążenia pracownicze stanowią obecnie ok. 15-20 proc.  kosztów transportowych, dlatego podwyżki płac nie mogły pozostać bez wpływu na ogólny koszt usług. Na te główne czynniki nałożyło się zaostrzenie wymogów dotyczących standardów technicznych pojazdów, które spowodowało, że część starszej i zarazem tańszej floty samochodowej przestała być użytkowana.

Przewozy w transporcie samochodowym rosną trzy razy szybciej niż kolejowe. Transport drogowy korzysta ze słabości kolejowego. Jednocześnie sam boryka się z podwyżką kosztów, wynikających z wysokich cen paliwa, z odpływem pracowników oraz ograniczeniami prawnymi, m.in. dotyczącymi czasu pracy kierowców.

Według ostatnich danych publikowanych przez GUS (za luty 2007) przewozy towarów w transporcie samochodowym wzrosły w stosunku do poprzedniego roku o ok. 17 proc. Dla porównania, według tych samych danych kolej zanotowała w tym czasie wzrost o niespełna 6 proc. Co będzie dalej?

- Przewidujemy, że w najbliższych latach będzie przewożona większa ilość towarów. Oczekujemy również, że w dalszym ciągu będą wzrastać ceny paliw oraz wynagrodzenia pracowników - uważa Piotr Kohmann, dyrektor generalny firmy logistycznej Fiege Polska.

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

- W ostatnich latach zmieniało się znaczenie poszczególnych czynników wpływających na koszty transportu - mówi Piotr Kohmann, dyrektor generalny Fiege Polska. - Dotąd największy wpływ na wzrost jego kosztów  miała cena paliwa. Udział kosztów paliwa w całościowych kosztach transportu kształtuje się na poziomie ok. 25-30 proc., zatem ich wzrost jest bardzo odczuwalny. Jednak w ostatnim roku i na początku bieżącego największy wpływ na poziom kosztów miał wzrost wynagrodzeń kierowców, który często przekraczał 50 proc. Obciążenia pracownicze stanowią obecnie ok. 15-20 proc.  kosztów transportowych, dlatego podwyżki płac nie mogły pozostać bez wpływu na ogólny koszt usług. Na te główne czynniki nałożyło się zaostrzenie wymogów dotyczących standardów technicznych pojazdów, które spowodowało, że część starszej i zarazem tańszej floty samochodowej przestała być użytkowana.  



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 917 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP