Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Usługi teleinformatyczne: wszystko w jednym

Autor: Jarosław Maślanek
12-11-2010 00:00
Usługi teleinformatyczne: wszystko w jednym
<b>Marek Szmigiel<br>
GTS Energis<br><br>

Blisko i bogato</b><br><br>

Firmy telekomunikacyjne niezależnie od adresata B2B czy B2C będą rozbudowywały i integrowały ofertę. Nie stoi to w sprzeczności z potrzebami klientów, ponieważ biznes w coraz większym stopniu koncentruje się na swoich głównych obszarach działalności. W opuszczone miejsca z obrębu IT wchodzą bliskie mu firmy telekomunikacyjne, które rozbudowują swoje usługi tak, aby zabezpieczały jak najwięcej potrzeb. Operatorzy telekomunikacyjni wzbogacają swoją ofertę o różne elementy. Przykładem mogą być usługi budowy, zarządzania i serwisu sieci wewnętrznych.

Integracja oferty wyznacza kierunek rozwoju produktu dla biznesu na rynku teleinformatycznym. Dostawcy łączą coraz większą liczbę usług w indywidualnie skrojonym pakiecie.

Integracja ofert teleinformatycznych idzie w kierunku odciążenia klienta biznesowego, optymalizacji kosztowej, elastyczności i powierzenia największej liczby usług obsłudze zewnętrznej.
- Trend pokazujący integrację oferty produktowej w obszarze teleinformatyki ujawnia się najwyraźniej, gdy spojrzymy na sieci komputerowe i łączność głosową - mówi Dariusz Pacyna, dyrektor handlowy grupy produktowej Voice/UC/Data w NextiraOne Polska.

Kilka lat temu te dwa obszary były zupełnie rozłączne, osobny zespół budował i utrzymywał sieć LAN i WAN, osobny zajmował się centralą telefoniczną PABX.

Obecnie buduje się jednolitą platformę transmisyjną opartą o protokół IP, na której można osadzić nie tylko typowe aplikacje funkcjonujące w firmie, ale także komunikację głosową, wideo, monitoring, telewizję czy geolokalizację.

Jak zauważa Pacyna, zastosowanie takiego rozwiązania niesie ze sobą szereg korzyści, z których te najbardziej bezpośrednie to jedno okablowanie, wspólne łącza telekomunikacyjne oraz jeden zespół osób do obsługi i administracji całego systemu komunikacyjnego. Rozwiązania z zakresu tzw. komunikacji ujednoliconej (ang. Unified Communications) zastąpiły tradycyjną centralę PABX oraz są strategicznym segmentem rozwojowym czołowych dostawców technologii IT, takich jak Alcatel-Lucent czy Cisco. Rozszerzają one funkcjonalność terminalu użytkownika o usługi niespotykane w telefonii tradycyjnej czy też prostej telefonii IP. Udostępniają je na bardzo szerokiej gamie terminali oraz wprowadzają zaawansowane mechanizmy pracy grupowej i mobilnej.

Najważniejszym wyróżnikiem rozwiązań klasy UC jest jednorodny, niezależny od urządzenia interfejs użytkownika, inteligentny serwer obecności oraz bogate mechanizmy kierowania komunikacją multimedialną (głos, wideo, e-mail, komunikator, poczta głosowa, SMS, dostęp do aplikacji firmowych itp.). Podstawą systemów UC jest nowoczesna, bezpieczna sieć transmisji danych obejmująca sieć LAN, WAN oraz dostęp do internetu z urządzeń mobilnych.

Do takiej sieci dołączane są serwery komunikacji UC oraz terminale końcowe.

Oszczędności wynikające z implementacji rozwiązania UC wynikają głównie z czterech obszarów użytkowania tego typu systemu, tj. jego zakupu i implementacji oraz utrzymania i administracji, lepszej efektywności i jakości pracy użytkowników oraz wykorzystania infrastruktury transmisji danych do transmisji głosu (VoIP).

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!
<b>Marek Szmigiel<br>
GTS Energis<br><br>

Blisko i bogato</b><br><br>

Firmy telekomunikacyjne niezależnie od adresata B2B czy B2C będą rozbudowywały i integrowały ofertę. Nie stoi to w sprzeczności z potrzebami klientów, ponieważ biznes w coraz większym stopniu koncentruje się na swoich głównych obszarach działalności. W opuszczone miejsca z obrębu IT wchodzą bliskie mu firmy telekomunikacyjne, które rozbudowują swoje usługi tak, aby zabezpieczały jak najwięcej potrzeb. Operatorzy telekomunikacyjni wzbogacają swoją ofertę o różne elementy. Przykładem mogą być usługi budowy, zarządzania i serwisu sieci wewnętrznych.  



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


22 086 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP