Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

W budownictwie umiarkowany optymizm

Autor:
16-02-2001 00:00

Agencja Marketingowa na zlecenie Miesięcznika Gospodarczego "Nowy Przemysł" przeprowadziła badanie marketingowe mające na celu poznanie opinii przedsiębiorców budowlanych na temat przewidywanej koniunktury w tej branży w roku 2001 oraz ich poglądów na sprawę ochrony polskiego rynku usług budowlanych przed konkurencją zagraniczną.
Badanie objęło 200 przedsiębiorstw, zarówno producentów materiałów budowlanych (zaprawa, klej budowlany, kostka brukowa, beton itp), jak i firm usługowych (remontowo-budowlane, budujące mieszkania, obiekty przemysłowe i drogowe). Badanie zrealizowane zostało na terenie trzech województw: śląskiego, opolskiego i małopolskiego.
Ponad połowa respondentów (52%) uważa, że bieżący rok przyniesie stagnację na rynku budowlanym. Jednocześnie aż 34% uważa, że w 2001 roku nastąpi poprawa koniunktury w budownictwie, dekoniunktury spodziewa się 14% respondentów.
Interesujące jest to, że najbardziej optymistycznie nastawieni są przedsiębiorcy z województwa śląskiego. Wzrost koniunktury przewiduje tu aż 40,2% respondentów.
Duże zróżnicowanie opinii daje się zauważyć jeśli wziąć pod uwagę wielkość przedsiębiorstwa. W firmach zatrudniających powyżej 500 pracowników wskaźnik optymizmu co do koniunktury w bieżącym roku wynosi aż 60%, podczas gdy w firmach zatrudniających do 10 osób – jedynie 21,9%.
Zdecydowana większość, bo aż 79% przedsiębiorców budowlanych uważa, że należy bezwzględnie chronić nasz rynek przed konkurencją zagraniczną. Tylko 2% sądzi, że nie należy tego robić. A 19% twierdzi, że rynek należy chronić w takim stopniu, w jakim chronią go te kraje, z których pochodzą firmy oferujące usługi w Polsce.
Także w tej sprawie zaobserwować można zróżnicowanie opinii w zależności od wielkości przedsiębiorstwa. Tylko 70% przedstawicieli dużych firm, zatrudniających ponad 500 pracowników uważa, że bezwzględnie należy chronić polski rynek usług budowlanych, zaś 10% twierdzi, że żadna ochrona nie jest potrzebna.
Agencja BCMM zapytała także respondentów o czytelnictwo naszego miesięcznika. Okazuje się, że 30% kadry zarządzającej dużymi przedsiębiorstwami budowlanymi (powyżej 500 pracowników) zna i czyta "Nowy Przemysł".

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 648 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP