PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wartości w biznesie od zarania

Autor: Jacek Poświata
27-11-2016 15:51 |  aktualizacja: 27-11-2016 10:09
Wartości w biznesie od zarania
72.jpg

Wraz z rozwojem firmy bardzo często tracą wartości, które towarzyszyły im na początku. Okazuje się, że warto pozostać im wiernym. To nie kwestia sentymentu - to się po prostu opłaca.

Bariery hamujące wzrost to wyzwanie stające przed przedsiębiorstwami, które z poziomu małej firmy urosły do organizacji zatrudniającej kilkadziesiąt lub kilkaset osób. Niektóre z takich firm nawet w trudnych okolicznościach rynkowych radzą sobie dobrze, rozwijając skalę działania, podczas gdy inne dotyka problem stagnacji. Często wynika ona z zaniku wartości, jakie towarzyszyły firmom na starcie ich działalności.

Founder's Mentality®. Co to takiego?

Przykładów firm, które powstały "w garażu" i rozwinęły się do skali międzynarodowej, jest wiele. Za ich sukcesem stoi szereg czynników - odpowiednio dobrana lub trafiona strategia, dobra organizacja, sprostanie oczekiwaniom klientów, czy zagospodarowanie określonej niszy.

Ogromne znaczenie ma też zaangażowanie i wiara założycieli, którzy są autorami sukcesu. Ich motywacja do działania często oparta jest na rewolucyjnej misji, którą ich przedsiębiorstwo ma pełnić, osobistym zaangażowaniu na każdym etapie kontaktu z klientem i prostocie w działaniu.

Bardzo często jednak wraz ze wzrostem firmy rosnąca skala działalności powoduje, że utrzymanie tych wartości staje się trudne - wiele firm je wówczas traci. Jest jednak grupa cech, których utrzymanie powoduje, że nawet przy agresywnym wzroście czy w momencie, gdy firma ma ogromną skalę działania, udaje się szybko i rentownie rosnąć, wyprzedzając konkurencję.

Jedną z tych cech jest zaszczepienie wśród pracowników świadomości, że muszą działać tak, jakby sami byli właścicielami firmy. Druga to przedsiębiorczość, czyli ciągłe poszukiwanie rozwiązań, które mogą stać się wyróżnikami firmy na tle rynku i dać firmie przewagę konkurencyjną. Trzecią i ostatnią, jest "obsesja" na punkcie relacji kierownictwa firmy z pracownikami, którzy mają bezpośredni kontakt z klientem.

To instrumentarium stanowi Founder's Mentality®, czyli zestaw atrybutów, które pozwalają rosnąć firmie bez utraty wartości, które wyróżniały ją w momencie powstania.

Wartości i wzrost

O tym jak bardzo koncepcja Founder's Mentality® wpływa na kondycję firmy, mówią badania Bain & Company przeprowadzone na całym świecie. Wśród firm z indeksu S&P 500, przedsiębiorstwa posiadające te cechy osiągnęły w latach 2007-2012 średnioroczne stopy zwrotu na poziomie 36 proc., podczas gdy pozostałe miały rentowność na poziomie 12 procent.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!
72.jpg  



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 775 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 170 016 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 715 ofert w bazie

2 782 171 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP