Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wiara, nadzieja, transport

Autor: (mg)
15-06-2004 00:00

Euroentuzjastów z sektora TSL cechuje wiara w znaczny wzrost przychodów, który będzie wynikał ze wzrostu zapotrzebowania na usługi. Grupa eurosceptyków pokłada nadzieje w ograniczaniu kosztów własnych.

Na wejściu Polski do Unii Europejskiej najbardziej skorzysta segment firm dużych, powiązanych z zagranicznym kapitałem, oferujących bardziej skomplikowane usługi niż przewozowy, czy proste usługi magazynowe i celne – wynika z badania Data Group Consulting. Wyniki badania potwierdza szereg informacji z największych firm TSL, w których zwraca uwagę przede wszystkim koncentracja na rynkach nowych krajów członkowskich UE i nowych wschodnich sąsiadów Unii.
Juliusz Skurewicz, prezes polskiego oddziału niemieckiego Hellmann Worldwide Logistics (firma ma w sumie ponad 300 biur w blisko 140 krajach) informował niedawno o utworzeniu Linii Bałtyckiej dla przewozów drobnicowych na Litwę, Łotwę i do Estonii.
Grupa Raben (w skład Grupy wchodzą firmy, działające w Belgii, Holandii, Polsce i na Ukrainie, a także spółki Fresh Logistics i General Logistics Systems Poland) otwiera oddziały w krajach bałtyckich, a planuje też rozwój w Czechach i na Słowacji oraz poza UE w Rosji.
– Planujemy budowę sieci transportowo-magazynowej, dzięki czemu w każdym z tych państw będziemy oferować kompleksowe usługi logistyczne wraz z dystrybucją krajową i połączeniami międzynarodowymi w całej Europie – mówił w tym roku Ewald Raben, prezes Grupy Raben.
Także Wincanton większość projektów realizuje teraz na poziomie regionu, a uzasadnia to potrzebami swoich klientów. Firma jest dzisiaj zainteresowana działaniem w krajach bałtyckich, a także w Słowenii, Rumunii i Rosji.

Tylko pojedyncze osoby, według Data Group Consulting, są zdania, że w UE sytuacja firm sektora TSL się nie poprawi. Blisko co trzeci badany twierdzi, że ilość pracy przypadająca na ich firmy zwiększy się radykalnie. Podstawowa linia podziału między euroentuzjastami a eurosceptykami wyraża się, jak twierdzi autor badania Piotr Szreter, w skłonności do wskazywania szans i zagrożeń dla funkcjonowania ich firm raczej w sytuacji zewnętrznej, rynkowej lub wewnętrznej. Szanse w rozwoju rynku upatrują euroentuzjaści sektora Transportu Spedycji i Logistyki: ich zdaniem, na poprawę sytuacji wpłynie wzrost inwestycji produkcyjnych, zwiększenie wymiany handlowej i generalny wzrost popytu na usługi logistyczne, w tym także częstsze niż dotychczas korzystanie z outsourcingu logistyki. Wśród zagrożeń grupa ta podkreśla przede wszystkim wzrost konkurencji firm zachodnich, ale także tańszych przewoźników ze wschodu, rozwój działalności zagranicznych centrów logistycznych, likwidację i przejęcia słabszych firm.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 570 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP