PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Więcej niż centrala

Autor: Jarosław Maślanek
15-06-2005 00:00

Firmowe centrale abonenckie ewoluują w kierunku zintegrowanych rozwiązań komunikacyjnych oferujących już nie tylko możliwość prowadzenia rozmów telefonicznych, ale szeroką gamę usług i funkcji dla każdego użytkownika, niezależnie od miejsca pracy.

Rynek central abonenckich zmienia się, a tradycyjne centrale PBX zmierzają w kierunku systemów komunikacyjnych opartych na technologii IP. Coraz częściej mówi się o całkowitym wyeliminowaniu central abonenckich przez telefonię cyfrową. Rozwiązania takie wykorzystują bowiem do transmisji głosu tę samą sieć, którą przesyłane są dane, a to oznacza chociażby obniżenie kosztów budowy i eksploatacji systemu telefonicznego. Redukuje się więc wydatki np. na zakup centralki, telefony IP pracują bowiem bezpośrednio poprzez sieć komputerową, a funkcję centrali sprawuje odpowiednie oprogramowanie. Producenci central abonenckich starając się połączyć nowe technologie z już sprawdzonymi pomysłami, zaoferowali systemy hybrydowe IP PBX, obsługujące zarówno transmisję danych, jak i głosu. Tym samym możliwe jest podłączenie do niego tak telefonów analogowych, ISDN, jak i telefonów IP. Zakres usług abonenckich ulega więc stałemu poszerzeniu, a nowe rozwiązania uzupełnianie są o kolejne opcje.

Cyfrowa obsługa


– Nowoczesne centrale abonenckie służą już nie tylko do prowadzenia prostych rozmów telefonicznych, ale są w stanie zapewnić zintegrowane rozwiązanie komunikacyjne, gdzie obsługa połączeń głosowych, faksów, poczty elektronicznej, błyskawicznych informacji, wysyłanie krótkich informacji tekstowych, sterowanie głosem i wiele, wiele innych, są dostępne dla każdego użytkownika, niezależnie od miejsca pracy – mówi Andrzej Sańka, menedżer wsparcia sprzedaży w firmie Avaya.

– Tendencjami obserwowanymi na rynku central abonenckich są oferty w zakresie CRM i współpracujących z nim central, z wydzielonym działem Call Center do sprawnej obsługi bardzo dużego ruchu przez kilka wyspecjalizowanych stanowisk – mówi z kolei Marcin Tułodziecki, kierownik badań i rozwoju produktu firmy Platan. – Można też wskazać na rozwiązania z zakresu VPN, czyli sieciowania central w firmach wielodziałowych, tak, by tworzyły spójną sieć telefoniczną.

W ostatnich latach obserwujemy proces odchodzenia od tradycyjnych systemów PBX w kierunku telefonii IP, a większość dostawców central abonenckich zaoferowało już rozwiązania telefonii cyfrowej. Swoje propozycje pod wpływem wymogów rynkowych dostosowała większość producentów central telefonicznych – Panasonic, Siemens, Alcatel czy Avaya.

– Nie nazywałbym jednak telefonii IP zagrożeniem dla systemów PBX – uważa Andrzej Sańka. – Jest to naturalny proces ewolucji tych systemów. Nasza firma stara się np. zapewnić możliwość obecnym użytkownikom systemów PBX Avaya, stopniową łagodną migrację do systemów opartych na telefonii IP.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP