PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wielcy trzymają się mocno

Autor: Marcin Król
21-10-2002 00:00 |  aktualizacja: 05-10-2007 12:54

Kryzys i recesja, to słowa najczęściej wypowiadane przez reprezentantów niemalże każdej branży. Małym wyjątkiem są spawalnicy. Problem w tym, że analitycy polskiego rynku spawalniczego mają nieco odmienne zdanie w ocenie jego kondycji niż przedstawiciele obecnych u nas koncernów lub firm.

Analitycy i producenci zgodni są na pewno co do jednego - nie ma podstaw do mówienia o pogłębiającej się recesji. Wprost przeciwnie. Sprzedaż w ostatnich kilku miesiącach jest stabilna lub nieznacznie wzrasta, co dotyczy zarówno materiałów do produkcji, jak i urządzeń, zaś dodatkowe inwestycje w urządzenia oznaczają, że wytwórcy raczej oczekują rychłego wzrostu sprzedaży.
Na pewno recesji nie widać patrząc poprzez pryzmat wzrostu kwalifikacji personelu spawalniczego oraz starań firm o wdrażanie systemów jakości. Firmy zdają sobie sprawę, że wzrastająca konkurencja zarówno na rynku krajowym, jak i europejskim wymaga argumentów potwierdzających wysoką jakość, a tymi argumentami są odpowiednie certyfikaty. W Europie spawalnictwo wykorzystało recesję na umocnienie swojej pozycji. W przypadku borykającej się z gospodarczymi problemami Polski wygląda to nieco inaczej. Krajowym producentom sen z oczu spędza załamanie się przemysłu stoczniowego. Mniej zmartwień mają światowe koncerny - ESAB i Lincoln Electric, które podzieliły już, ku rozpaczy mniejszych producentów, polski rynek.

Stabilnie, ale?
Niektórym zmienił się punkt widzenia, gdy zostali wpięci w globalną sieć i przeszli reorganizację. Dotyczy to m. in. Bestera, który od września ubiegłego roku działa w szeregach amerykańskiego koncernu Lincoln Electric.
- Nie ma co ukrywać, że dzięki temu zmienił się nasz sposób postrzegania rynku - mówi Jacek Stefaniak, szef Centrum Obsługi Klienta Bester Lincoln Electric. - Obecnie sprzedajemy na różne rynki, dlatego ogólnie sprzedaż naszych materiałów rośnie. Jeśli chodzi jednak o rynek krajowy, to przyznam, że sytuacja jest trudna. Tempo sprzedaży jest delikatnie mówiąc spowolnione, powiedziałbym, że adekwatnie do tempa rozwoju gospodarki. Taka tendencja utrzymuje się w zasadzie od połowy ubiegłego roku i nie ma póki co bardzo wyraźnych oznak wzrostu. Jeśli niewiele się dzieje, to trudno, by pojawiły się rzesze klientów. Stale możemy liczyć na klienta z branży energetycznej, paliwowej i spożywczej plus koncerny zachodnie otwierające podwoje w naszym kraju. Dlatego w ciągu ostatnich miesięcy prawie 70 proc. naszych towarów trafia na eksport. Dawniej, jeszcze w strukturach Bestera, udział eksportu wahał się od 30 do 35 proc.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP