Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Włoski inkasent

Autor: Rozmawiała: Ewa Sosnowska
14-11-2005 00:00
Włoski inkasent

Liberalizacja rynku energii daje okazję do rewolucji w procesach biznesowych, nie tylko poprzez zmiany prawne, ale też poprzez zastosowanie nowatorskich rozwiązań informatycznych i telekomunikacyjnych. Kinga Piecuch i Elżbieta Starakiewicz - przedstawiciele IBM Polska - opowiadają o tym projekcie.

– Lansujecie Państwo pomysł przeniesienia z Włoch do Polski systemu Automatic Meters Management (AMM). Tam projekt jest realizowany od 2001 roku. Czy wdrożenie systemu jest realne w naszych warunkach?
Kinga Piecuch, dyrektor handlowy IBM Polska:
– Wdrożenie systemu AMM w Polsce wydaje się pozornie skomplikowane. Jednak patrząc na projekt realizowany we Włoszech widać, że barierą wdrożenia nie są opóźnienia technologiczne. Przeszkodą nie powinny być również warunki legislacyjne, zwłaszcza że znajdujemy się u progu liberalizacji rynku klienta indywidualnego.

Podstawowym czynnikiem zniechęcającym przed podjęciem się tej inwestycji może być koszt wdrożenia systemu, jednak korzyści, jakie daje projekt pozwalają osiągnąć zwrot z inwestycji w okresie 4-6 lat.
Prowadzone są rozmowy w sprawie AMM z Urzędem Regulacji Energetyki oraz z najważniejszymi dostawcami energii w kraju. Trwają analizy opłacalności inwestycji. Równolegle z działaniami prowadzonymi w naszym kraju IBM rozpoczął implementację rozwiązania AMM w jednej ze spółek zajmujących się handlem energią w Holandii, a wkrótce będzie system wdrażany w krajach Wschodniej Azji, w Kanadzie i Australii.

– AMM we Włoszech ma docelowo połączyć w sieć liczniki energii z 30 milionów gospodarstw domowych. Jakie to da efekty i na jakiej zasadzie ma funkcjonować?

Elżbieta Starakiewicz, starszy menedżer IBM Business Consulting Services:
– AMM jest systemem rejestracji i przesyłania informacji o konsumpcji energii elektrycznej. W każdym mieszkaniu są montowane liczniki, które przesyłają informacje o zdarzeniach za pośrednictwem sieci nn (niskich napięć – dop. red.) do koncentratorów zainstalowanych na stacji sn/nn, a dalej z wykorzystaniem technologii GSM do dystrybutora energii. AMM to system sieci inteligentnej z dwukierunkową komunikacją z klientem. Oznacza to, że dostawca energii nie tylko dokonuje odczytów z licznika, ale może też zdalnie wykonać różne zabiegi, takie jak załączenie/wyłączenie, czy ponowne podłączenie odbiorcy, zmiana taryfy, zmiana umowy, zamiana klienta. W przypadku odbiorców energii firmy ENEL informacje pomiędzy centrum przetwarzania danych, a licznikiem są przesyłane co 15 minut.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 570 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP