PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wojciech Heydel o detalicznym rynku paliwowym

Autor: Dariusz Malinowski
13-07-2007 00:00
Wojciech Heydel o detalicznym rynku paliwowym

Rozmowa z Wojciechem Heydlem, wiceprezesem PKN Orlen odpowiedzialnym za sprzedaż

W Polsce działa około 7000 stacji benzynowych. Ta liczba się zmienia, bo niektóre stacje są zamykane, inne otwierane. Jak pan widzi przyszłość polskiego rynku detalicznego? Jest jeszcze miejsce na nowe obiekty?
- Sądzę, że liczba stacji utrzyma się na obecnym poziomie. Jednak w związku z rozbudową infrastruktury drogowej, zmieniać się będą zapewne lokalizacje.

Stacja paliw jest żywym organizmem i może się okazać, że w odpowiedzi na zmiany w otoczeniu przestaje prawidłowo funkcjonować. Czasem jest to reakcja na oddanie do użytku nowej obwodnicy, estakady czy wiaduktu. Liczba klientów drastycznie maleje, obiekt przestaje być rentowny i konieczne jest jego zamknięcie.

W Polsce największe zmiany w lokalizacjach stacji wywołują nowo budowane drogi. Przecież autostradzie czy drodze szybkiego ruchu powinno towarzyszyć zaplecze. A jednym z jego kluczowych elementów jest właśnie dobra stacja benzynowa.

To może przy okazji powstaną nowe stacje w województwach przy wschodniej granicy? Liczba obiektów w porównaniu z południową czy środkową Polską jest tam niewielka.

- Decyzja o budowie każdej stacji nie jest przypadkowa i zależy od kilku czynników. Problemem wschodnich województw jest stosunkowo małe zagęszczenie ludności. To powoduje, że liczba potencjalnych klientów jest także niewielka. Mała liczba stacji (nie tylko naszej sieci) w tamtym regionie to nie efekt jakiejś niechęci, tylko uwarunkowań ekonomicznych.
Od pewnego czasu odwróciliście państwo złą dla was tendencję spadku udziału w sprzedaży detalicznej paliw. Specjaliści mówią, że w dużej mierze to zasługa wprowadzonej niedawno sieci stacji Bliska, charakteryzującej się niskimi cenami paliw.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z wprowadzenia przez nasz koncern drugiej marki stacji paliw. Ubiegłoroczne wyniki sieci Bliska są bardzo dobre i to zarówno pod względem wolumenów sprzedaży, jak i dynamiki wzrostu. Możemy powiedzieć, że Bliska jest naszym sporym sukcesem. Co ważne, także w tym roku sprzedaż paliw na stacjach Bliska jest większa od zakładanej. Nie możemy jednak przypisać poprawy naszej sytuacji na rynku detalicznym wyłącznie nowej marce ekonomicznej. Także stacje pod znakiem Orlen odnotowały bardzo dobre wyniki.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 745 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP