PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wszystkie chwyty dozwolone

Autor: Marcin Król
18-12-2001 00:00

Firmy branży telekomunikacyjnej dynamicznie poszerzają pakiet usług, wabiąc tym samym atrakcyjnych klientów, którym za odpowiednie pieniądze będą mogły owe usługi oferować. Zabieganie o kluczowego klienta przypomina momentami batalię, obfitującą we wzajemne oskarżenia o tzw.: nieetyczne działania. Jednak tylko nieliczni mówią o tym oficjalnie. Wszak sprzedaż usług telekomunikacyjnych to ogromny biznes, w którym prócz atrakcyjnej oferty potrzebny jest spryt.

Pozyskiwanie kluczowych klientów to dla firm telekomunikacyjnych priorytet. Atrakcyjna jest każda firma, która miesięcznie wyda na opłacenie rachunków telefonicznych minimum 10 - 15 tysięcy złotych. To do nich adresowane są specjalne oferty biznesowe, wszelkiego rodzaju rabaty i promocje. Informacje o tychże ofertach są dostępne w mediach, prospektach reklamowych, czy choćby na stronach internetowych firm telekomunikacyjnych. Jednak pytając firmy branży telekomunikacyjnej o szczegóły ofert cenowych dla najważniejszych klientów nie uzyskamy żadnej konkretnej odpowiedzi. Firmy nie chcą chwalić się swoimi sposobami na pozyskanie klientów. Kuszenie ceną odbywa się niejako w dwóch etapach. Pierwszy etap, to wspomniana ogólna prezentacja oferty, drugi, to indywidualne negocjowanie ceny z klientem.
- Oferta jest osobno negocjowana z klientem - tłumaczy zastrzegający sobie anonimowość przedstawiciel handlowy PLUS GSM. - O takich rzeczach jednak głośno się nie mówi. To jest biznes jak każdy inny i trzeba uciekać się do różnych środków. Przede wszystkim obrzydzić klientowi naszego konkurenta i przekonać go do tego, że to właśnie nasza oferta jest najlepsza, najkorzystniejsza i bezkonkurencyjna. Kolejnym krokiem jest dyskusja o cenach, ewentualnych upustach czy rozkładaniu spłat na raty. Często efektem jest sformułowanie takich warunków współpracy, które niewiele mają wspólnego z oficjalną ofertą.

Dla kogo koszulka lidera?
Potentatem na rynku jest Telekomunikacja Polska SA, która obsługuje blisko 700 kluczowych klientów instytucjonalnych. Są to duże przedsiębiorstwa działające w różnych sektorach gospodarki - bankowości, finansach, usługach, a także administracji państwowej.
- Magnesem przyciągającym klienta jest ciągłe poszerzanie zakresu usług - tłumaczy Michał Potocki, rzecznik prasowy TP SA. - Za pośrednictwem wyspecjalizowanych jednostek działających w ramach TP SA, np.: Polpak, TP SAT, TP Emitel oraz we współpracy z firmami wchodzącymi w skład Grupy Kapitałowej TP SA, jesteśmy w stanie zaproponować klientom instytucjonalnym bardzo szeroki wachlarz usług, rozwiązania dopasowane do ich szczególnych wymagań. Rozwijamy również ofertę usług konwergentnych łączących możliwości telefonii stacjonarnej, komórkowej i Internetu. Naszym kolejnym atutem w pozyskiwaniu klienta biznesowego jest uruchomienie platformy handlu elektronicznego - Marketplanet.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP