Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wszystko w jednym - czyli telekomunikacyjny "all inclusive"

Autor: Jarosław Maślanek
29-10-2008 00:00 |  aktualizacja: 31-10-2008 08:39

Firmy oferujące usługi telekomunikacyjne dla biznesu stoją wobec wyzwań coraz większej integracji usług. Praktycznie znika tradycyjny podział na oferty w zakresie telefonii stacjonarnej, mobilnej i internetu, a polscy klienci biznesowi stają się tak samo wymagający, jak zagraniczne koncerny.

Dostawcy usług teleinformatycznych zauważają, że polski sektor biznesowy coraz mniej odbiega od standardów zachodnich, jeżeli chodzi o wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań komunikacyjnych. Co ciekawe, jako siłę napędową wskazują przedsiębiorstwa małe i średnie. Firmy zagraniczne funkcjonujące w Polsce przenoszą przeważnie na nasz grunt rozwiązania standardowo wykorzystywane w swoich oddziałach rodzimych, dlatego komunikację traktują priorytetowo. Trochę inaczej wygląda sprawa w dużych firmach polskich, które nadal często z nieufnością podchodzą do nowych rozwiązań w zakresie telekomunikacji. Jednak i takie podejście powoli ulega zmianie.
- Co zaskakujące, nowoczesne polskie firmy prywatne także są gotowe na inwestowanie w nowoczesne rozwiązania, pod warunkiem, że widzą konkretny zysk z ich zastosowania w postaci obniżonych kosztów komunikacji, skróconego czasu podejmowania decyzji lub lepszej obsługi klientów - zauważa Wojciech Głownia, dyrektor zarządzający Avaya Poland. Przedstawiciel koncernu Avaya wskazuje, że firmy z kapitałem zagranicznym inwestują w rozwiązania telekomunikacyjne w sposób metodyczny, natomiast polskie duże przedsiębiorstwa chętniej decydują się na duże jednorazowe przedsięwzięcia. Związane jest to z kompleksowymi inwestycjami, które podejmują rodzime przedsiębiorstwa, zmuszone do unowocześnienia niezbędnego do podjęcia rynkowej konkurencji.

Konrad Napieralski, dyrektor ds. rozwoju rynku w firmie Cisco, uważa, że polskie firmy w niczym nie ustępują już zagranicznym konkurentom, jeżeli chodzi o wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań telekomunikacyjnych. Musiały one postawić na nowoczesność, by zacząć myśleć o przewadze konkurencyjnej.

- Sektor biznesowy przestał też poszukiwać dostawców komponentów do budowy infrastruktury teleinformatycznej - komentuje zmiany rynkowe Napieralski. - Poszukuje natomiast partnerów, którzy dzięki swojej technologii odmienią sposób, w jaki firma prowadzi biznes, poprawiając jego wydajność, efektywność, pozwalając osiągnąć sukces rynkowy.

W kierunku partnerstwa

Telekomunikacja, czy szerzej teleinformatyka, przestała już być postrzegana jako dodatek do podstawowych funkcji przedsiębiorstwa, mający głównie przyspieszyć realizację części procesów. Firmy, w tym polskie przedsiębiorstwa, zauważyły, że dzięki efektywnie funkcjonującej komunikacji mogą zdobyć przewagę konkurencyjną na rynku.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 894 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP