PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wymierna wartość wizerunku firmy

Autor:
13-03-2001 00:00

Celem wielu firm jest pozytywne istnienie w świadomości konsumentów. Służą temu różnorodne działania, często pochłaniające znaczące budżety. Budowa wizerunku to proces długotrwały lecz opłacalny. Wartość rynkowa firm, które wykreowały swą nazwę, zdobyły zaufanie rynku, są dobrze postrzeganym, wiarygodnym partnerem swych dostawców i klientów, znacznie przekracza ich wartość księgową.

Prawda ta nie jest obca także Firmie Chemicznej Dwory SA, która z powodzeniem tworzy swój nowy image od kilku lat, wykorzystując w tym celu szeroki wachlarz możliwości. Budowanie wizerunku kojarzy się często z zakrojonymi na szeroką skalę kampaniami promocyjno-reklamowymi, sponsoringiem, częstą obecnością w mediach. To bardzo ważne, ale jak mawiają matematycy, jest to warunek konieczny lecz niewystarczający. Nie sposób wykreować pozytywnego obrazu przedsiębiorstwa bez wielu innych, mniej spektakularnych czynników o kapitalnym znaczeniu, takich jak:
* fachowość, kultura i wiedza pracowników odpowiedzialnych za współpracę z dostawcami i odbiorcami-
* spójny, zasadzający się na jednolitej kreacji graficznej obraz materiałów reklamowo-promocyjnych -
* czytelne logo i wyróżniająca kolorystyka-
* nazwa, zwarta i czytelna.

Dwory SA, kreując swój wizerunek, wykorzystują wszystkie wspomniane wyżej możliwości. Jednym z pierwszych posunięć, mających wskazać otoczeniu powstanie nowego jakościowo podmiotu była zmiana nazwy Spółki - od 1997 roku dotychczasowe Zakłady Chemiczne Oświęcim działają jako Firma Chemiczna Dwory SA. Ten fakt generował kolejne kroki - opracowanie nowego logo firmy, ustalenie kolorystyki, definiującej spółkę, opracowanie wzorów materiałów reklamowo-promocyjnych, nawet opakowań. By zyskać miano firmy przyjaznej rynkowi w Dworach SA rozpoczął się także proces budowania struktur organizacyjnych, których zadaniem jest szybkie rozpoznawanie potrzeb klienta i umiejętność elastycznego reagowania na nie, doradztwo techniczne i technologiczne. Od podstaw powstały służby handlowo-marketingowe, zatrudniające pracowników o wysokich kwalifikacjach, poddawanych cyklicznemu procesowi doskonalenia umiejętności na szkoleniach specjalistycznych.
O celowości tych działań świadczą dziś opinie klientów Dworów SA wysoko oceniających kompetencje i uprzejmość pracowników spółki. Solidne, wewnętrzne podstawy i precyzyjnie zdefiniowana identyfikacja firmy pozwoliły Dworom SA rozpocząć proces wysyłania wyraźnych "sygnałów" do otoczenia. Na łamach specjalistycznych magazynów w kraju i za granicą pojawiły się produktowe ogłoszenia reklamowe, których projekt graficzny i hasło określały przyjętą przez spółkę filozofię marketingową. Fotografie zawodników zespołowych gier sportowych i słowa o wielorakim znaczeniu: "nasze procesy", "nasze związki", "nasze reakcje" - "experience with us" to jednoznaczne przesłanie skierowane w stronę rynku.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 745 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP