Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Zawsze z najlepszymi

Autor: LOTOS Oil
24-09-2010 00:00
Zawsze z najlepszymi

LOTOS Oil wchodzi w skład grupy kapitałowej LOTOS i zajmuje się produkcją i dystrybucją olejów smarnych, bazowych oraz przemysłowych, a także smarów. Od wielu lat firma jest liderem na rynku olejów silnikowych w Polsce. Warto też zwrócić uwagę, że według danych Ministerstwa Finansów, ponad 70% eksportu środków smarnych z Polski, zostało zrealizowanych w ub. r. właśnie przez spółkę LOTOS Oil a jej produkty docierają do 45 krajów na świecie. O aktualnej sytuacji rozmawiamy z prezesem zarządu Jackiem Neską.

Ubiegły rok pomimo kryzysu spółka może zaliczyć do udanych, a jak wyglądają wyniki po pierwszym półroczu?
Faktycznie, w 2009 roku utrzymaliśmy dobry poziom sprzedaży na rynku olejów silnikowych. Podobnie zresztą na rynku olejów przemysłowych. Nie ukrywam, że mieliśmy pewne obawy, co do 2010 roku. Ale okazały się one płonne. Pierwszym istotnym sygnałem jest wzrost sprzedaży naszych olejów dla przemysłu. Dziś praktycznie w większości produktów nasza sprzedaż po 6 miesiącach zbliżyła się do wyników całego 2009 roku.

We wszystkich grupach produktowych?

Za wcześnie jeszcze, kreślić perspektywy poziomu sprzedaży na koniec roku, niemniej jednak możemy już mówić o trwałej tendencji wzrostowej, co ciekawe i warte podkreślenie rośnie sprzedaż olejów i smarów dedykowanych do nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Wśród liderów sprzedaży warto wymienić przede wszystkim rodzinę olejów hydromil i syntetycznych Transmili. Co do olejów silnikowych bardzo dobrze rozwija się sprzedaż TURDUSÓW, to o tyle ważne, że w pewien sposób mówi nam o kondycji transportu. Skoro wymieniają oleje to wożą, skoro realizują przewozy - to znaczy, że przemysł pracuje.

Trudno wymienić wszystkie wyróżnienia, jakie spółka otrzymała w ciągu ostatnich miesięcy za eksport. Lider Eksportu, Ambasador Polskiej Gospodarki, sporo tych wyróżnień…

Tam gdzie rynek polski się skurczył, lub chwilowo spowolnił pojawiają się nowi odbiorcy. Co nie mniej ważne, za granice sprzedajemy przede wszystkim produkty wysoko marżowe. Sytuacje jest o tyle komfortowa, że w odróżnieniu choćby od początku dekady, nasza złotówka jest słabsza. Owa deprecjacja rodzimej waluty jest wręcz wartością dodaną do sprzedaży.

W pierwszym kwartale 2010 w porównaniu z 2009 rokiem sprzedaż środków smarnych spółki w eksporcie wzrosła o 36%, w tym wzrost sprzedaży olejów półsyntetycznych wyniósł ponad 270 procent. To już trwałe zjawisko?

Ten rok zapowiada się bardzo ciekawie w polsko-rosyjskich stosunkach gospodarczych. Nie rozpatrywałbym jednak tego w kategoriach cudu, lecz przede wszystkim efektu konsekwentnie budowanej pozycji na tamtym rynku. Nasze zaangażowanie już od wielu lat, nie ogranicza się tylko do sprzedaży, lecz związane jest ze wsparciem ekspertów dla użytkowników naszych produktów. Nie tylko zresztą w Rosji. Również w Azerbejdżanie, Kazachstanie czy Kirgizji. To wcześniej czy później przekłada się na wzrost sprzedaży.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 934 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP