PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Zbigniew Boniek: emocje sportowe są bezcenne

Autor: Jerzy Dudała
07-06-2006 00:00
Zbigniew Boniek: emocje sportowe są bezcenne

W każdym mieście musi być rynek i kościół. I tak samo powinien być stadion. U nas wszyscy tylko się kłócą. Na sporcie ciężko zarobić, więc nikomu nie chce się nim zajmować – rozmowa ze Zbigniewem Bońkiem.

Jak to jest, że w Europie Zachodniej potrafią zarabiać na piłce, a w Polsce wszyscy zgodnie podkreślają, że u nas na mariażu z futbolem można tylko stracić?
– Trzeba zacząć od tego, że są kraje bogate, ale są i biedne. W Europie Zachodniej rzeczywiście są kluby dobrze prosperujące. Ale pierwsze słyszę, żeby na piłce można było zarobić. Piłka daje właścicielom klubów pewien autorytet, prestiż. Przyczynia się też do budowy wizerunku, co może później procentować w pracy. Jednakże właściciele klubów raczej nie zarabiają na piłce. Natomiast zarabiają na niej prokuratorzy, piłkarze, trenerzy i ludzie zatrudnieni w futbolu na etatach.

– Wspomniał Pan o tym, że poprzez piłkę można budować wizerunek swój i własnej firmy. Przykładem klub Groclin Dyskobolia, dzięki któremu firma Inter Groclin Auto i jej szef Zbigniew Drzymała są doskonale rozpoznawalni. Promocja firmy poprzez klub kosztuje Drzymałę dużo mniej niż choćby zakup spotów reklamowych w telewizji.

– Oczywiście. Tyle że Groclin to widzimisię jednego człowieka, pana Zbigniewa Drzymały właśnie. Jeżeli znudzi mu się prowadzenie klubu – to będzie po Groclinie. Bo to nie jest klub ustawiony na solidnych fundamentach. Te fundamenty stoją tylko i wyłącznie dzięki zaangażowaniu, sercu i pracy pana Drzymały. Ale wcześniej czy później pan Drzymała znudzi się tym wszystkim i Groclin przestanie istnieć. Natomiast drużyny w wielkich miastach są i będą, bo stoją za nimi tradycje, tysiące kibiców.


Piłka na fundamencie


– Czyli tradycje, barwy klubowe i rzesze kibiców to fundamenty, bez których nie sposób zbudować wielkiego klubu?

– To fundamenty niezbędne do budowania liczącej się drużyny. Ale dopóki w Polsce nie będzie stadionów, nie będzie polityki wspierania sportu, dopóty trudno będzie zrobić coś sensownego. A wracając do promowania firmy poprzez piłkę – w jeszcze większym stopniu dotyczy to Amiki Wronki, która wypromowała swą markę właśnie poprzez klub piłkarski. Natomiast, jak wiadomo, szefowie Amiki uznali, że należy się przenieść do Poznania, bo dotychczasowa formuła reklamowania przedsiębiorstwa już się wyczerpała. Jednak tu mamy do czynienia z inną sytuacją – mówimy o dużej firmie, producencie AGD, który wykorzystuje klub do promowania własnej marki.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 125 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP