Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2016

Kłopoty stoczni Remontowej Shipbuilding

Autor:  Przegląd prasy/Gazeta Wyborcza  |  17-02-2017 08:00
Gdańska Remontowa Shipbuilding została z czterema specjalistycznymi statkami, których nie odebrali zamawiając - informuje "Gazeta Wyborcza" i wskazuje na opóźnienia w budowie i zmiany na rynku, jako przyczyny.

Jak wylicza dziennik, norweski Siem Offshore nie odebrał dwóch z czterech statków platform zaopatrzeniowych (PSV). Przyczyną są opóźnienia w budowie spowodowane nadmiarem zleceń. "GW" podkreśla, Remontowa nie tylko zostanie ze statkami, ale będzie musiała także zwrócić zaliczki armatorowi.

Fot. Shutterstock

Drugi zerwany kontrakt dotyczy dostarczenia w sumie pięciu kontenerowców arktycznych dla duńskiego armatora Royal Arctic Line. Stocznia została z dwoma nieodebranymi statkami o ładowności 108 TEU. Wszystkie statki miały zostać przekazane w połowie 2015 r., znów opóźnienie dało powód do rezygnacji z odbioru jednostek.

Remontowa Shipbuilding oficjalnie zapewnia, że sytuacja jest pod kontrolą, ale jak informuje dziennik, w związku z trudną sytuacją na 22 lutego zaplanowano nadzwyczajne walne zgromadzenie akcjonariuszy.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2016