Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2016

Grupa Kęty - wzrost zysku netto o jedną trzecią

Autor:  wnp.pl (Piotr Myszor)  |  17-03-2017 12:38
Mimo słabszego niż w latach poprzednich tempa rozwoju polskiej i europejskiej gospodarki, spółki tworzące grupę Kęty osiągnęły po raz kolejny z rzędu rekordowe wyniki sprzedaży w kraju i na rynkach eksportowych. Zanotowały znaczący wzrost sprzedaży  na rynku krajowym i w eksporcie - poinformował Dariusz Mańko, prezes grupy w sprawozdaniu z działalności za rok 2016.

Wartość sprzedaży Grupy Kęty wzrosła do 2,267 mld złotych i była największa w historii (wzrost o 12 proc. rok do roku). Wynik EBITDA wyniósł 394,1 mln złotych. Zysk netto wzrósł o 32 proc. i  wyniósł 277,89 mln zł.

fot. mat. pras.

Zdaniem Dariusza Mańko, prezesa Kęt, jednym z najważniejszych wydarzeń ubiegłego roku w grupie kapitałowej było „uruchomienie przez spółkę Alupol Films reprezentującej Segment Opakowań Giętkich najnowocześniejszej w Polsce i jednej z najnowocześniejszych w Europie linii do produkcji pięciowarstwowej orientowanej folii polipropylenowej BOPP (wartość inwestycji ok. 150 mln zł)”. Linia ta została zainstalowana w nowym zakładzie w Oświęcimiu, który oprócz produkcji i uszlachetniania folii BOPP rozpoczął produkcję cylindrów drukarskich wykorzystywanych w procesie druku rotograwiurowego. Do użytku zostało także oddane nowego centrum logistyczne w Kętach.

Grupa kupiła także słoweńską spółkę z branży aluminiowej - Aluminium Kety EMMI d.o.o. Głównym przedmiotem jej działalności jest obróbka mechaniczna i powierzchniowa profili aluminiowych, a największymi odbiorcami są firmy działające w obszarach produkcji sprzętu AGD, przemysłu meblarskiego oraz wykończenia wnętrz. Inwestycja ta pozwoliła Grupie Kęty uatrakcyjnić i poszerzyć ofertę handlową w obszarze wyrobów wyciskanych, a w konsekwencji zwiększyć przychody.

Dwucyfrową dynamikę w eksporcie osiągnęła w ubiegłym roku spółka  Aluprof, zarówno w przypadku systemów architektonicznych produkowanych w Bielsku-Białej, jak i  systemów roletowych, bram i moskitier produkowanych w Opolu. Największe wzrosty odnotowano w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Holandii.

„Uaktualniliśmy nasz plan strategiczny „Strategia 2020”, bo wyznaczone w 2015 roku cele dla Segmentu Wyrobów Wyciskanych i Segmentu Systemów Aluminiowych zostały praktycznie zrealizowane. Rozwój firmy i grupy kapitałowej obliguje nas, aby postawić sobie poprzeczkę jeszcze wyżej. Naszym celem nadrzędnym jest zbudowanie organizacji o międzynarodowej strukturze” – napisał Dariusza Mańko w sprawozdaniu spółki z działalności.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2016