Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2017

Rok 2016 był najlepszym w historii Porsche

Autor:  wnp.pl (Piotr Myszor)  |  17-03-2017 15:57
W roku finansowym 2016 Porsche AG uzyskało rekordowe wyniki pod względem liczby dostaw, przychodów, zysku operacyjnego i liczby pracowników. Na czele sprzedaży – modele SUV.

Dostawy wzrosły o 6 proc., do 237 778 pojazdów. W Niemczech wzrost był jednoprocentowy. Wzrost równy średniej zanotowano w Ameryce Południowej oraz regionie Afryki, Bliskiego Wschodu, Azji i Pacyfiku. W Europie i USA wzrosty były pięcioprocentowe. Największy, bo aż dwunastoprocentowy zanotowano w Chinach. Najlepiej sprzedającym się modelem był Macan, który znalazł ponad 95 000 nabywców. Na drugim miejscu jest model Cayenne z 70 tys. sprzedanych aut.

Fot. mat. pras.

Pozwoliło to uzyskać przychody na poziomie 22,3 mld euro (wzrost o 4 proc.). Równocześnie zysk operacyjny wzrósł niewspółmiernie o 14 proc., do 3,9 mld euro. Zwrot ze sprzedaży zwiększył się z 15,8 proc. w roku 2015 do 17,4 proc. Na koniec 2016 r. zatrudnienie w Porsche było o 13 proc. wyższe niż przed rokiem i wynosiło 27 612 pracowników.

- Korzystne roczne sprawozdanie to potwierdzenie jakości naszej strategii. Porsche to wzrost związany z tworzeniem wartości. Koncentrujemy się na satysfakcji naszych klientów, stałych zyskach i zabezpieczeniu miejsc pracy – powiedział Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG, podzielił się swoimi przemyśleniami na temat wyników firmy podczas corocznej konferencji w Stuttgarcie-Zuffenhausen.

- Przy marży operacyjnej przekraczającej 17 proc. Porsche niezmiennie plasuje się wśród najbardziej dochodowych producentów samochodów na świecie. To zasługa naszej unikatowej gamy produktów i zdrowej struktury wydatków – dodaje Lutz Meschke, wiceprezes zarządu oraz członek zarządu ds. finansów i IT. Także długofalowa strategia zabezpieczenia kursowego w znacznym stopniu przyczyniła się do osiągnięcia tych rekordowych wyników.

Porsche przygotowuje się do mobilności jutra. W związku z tym znacznie zwiększono nakłady na badania i rozwój – w roku finansowym 2016 do 2,2 mld euro. Producent sportowych aut inwestuje w rozwój nowych modeli z hybrydowym napędem plug-in oraz w pełni elektrycznego pojazdu Mission E, jak również w cyfrową transformację.  W 2016 r. firma założyła spółki Porsche Digital GmbH w Ludwigsburg oraz Digital Lab w Berlinie. Nabyła także udziały w funduszu venture capital inwestującym w start-upy o nazwie e.ventures oraz dostawcy usług parkingowych Evopark. - Cyfryzacja to coś więcej niż inwestowanie w najnowsze technologie. Otwiera ona nowe możliwości ekonomiczne, zwiększa korzyści klientów i sprawia, że operacje stają się efektywniejsze W perspektywie średnioterminowej chcemy wygenerować dwucyfrowy udział sprzedaży za pośrednictwem kanałów cyfrowych” – powiedział Lutz Meschke.

- W obecnym roku finansowym 2017, pomimo ciągłej niepewności ekonomicznej i politycznej w różnych regionach świata, spodziewamy się umiarkowanego wzrostu w zakresie dostaw i przychodów. Jeśli chodzi o wynik operacyjny, staramy się utrzymać rezultaty z ubiegłego roku - pod warunkiem stabilności kursów walut – dodał Meschke. Dodatkowy impuls ma zapewnię nowy model Panamera, zwłaszcza hybrydowe wersje plug-in oraz Sport Turismo.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2017