Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2017

Budimex ma kontrakt na Trasę Łagiewnicką za 0,8 mld zł

Autor:  wnp.pl (TE)  |  17-03-2017 16:44
Konsorcjum Budimeksu i Ferrovialu Agroman podpisało kontrakt na budowę Trasy Łagiewnickiej w Krakowie. Jego wartość wynosi przeszło 0,8 mld zł brutto.

Umowa konsorcjum Budimeksu i Ferrovialu Agroman opiewa na dokładnie 802,19 mln zł brutto wobec budżetu inwestora - komunalnej spółki Trasa Łagiewnicka - w wysokości 810,48 mln zł brutto. Udział Budimeksu w konsorcjum wynosi 95 proc.

Fot. mat. pras.

W przetargu drugie pod względem ceny było konsorcjum Mosty-Łódź, ZUE (856,76 mln zł brutto), a trzecie konsorcjum Intercor, Porr Polska Infrastructure (873,30 mln zł brutto).

Pozostałe oferty złożyły: Impresa Pizzarotti (958,30 mln zł brutto), Astaldi (986,88 mln zł brutto) oraz konsorcjum IDS-Bud, Przedsiębiorstwo Budowy Kopalń PeBeKa, Vahostav-SK (1,451 mld zł brutto - odrzucona).

Inwestycja ma zostać zrealizowana do 31 grudnia 2020 r., a wykonawca został wybrany wg kryteriów ceny (60 proc.) oraz okresu gwarancji (40 proc.).

Niemal wszyscy oferenci zadeklarowali wydłużenie gwarancji o 48 miesięcy. Wyjątkiem jest konsorcjum IDS-Bud, które pozostało przy podstawowej gwarancji wynoszącej 84 miesiące.

Za pieniądze z PFR, EBI i UE

Inwestycja obejmuje projekt i budowę czterokilometrowej obwodnicy na odcinku od skrzyżowania z ul. Grota Roweckiego do skrzyżowania z ul. Beskidzką i z ul. Halszki. Jednym z ważniejszych elementów inwestycji jest linia tramwajowa, która połączy osiedle Kurdwanów z ul. Zakopiańską.

Przyjęto, że główna arteria będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Natomiast na odcinkach między węzłami, tam gdzie planowane jest poprowadzenie komunikacji autobusowej, wprowadzony będzie dodatkowy pas, przeznaczony wyłącznie dla transportu zbiorowego.

Realizacja przedsięwzięcia będzie efektem współpracy pomiędzy powołaną przez miasto spółką Trasa Łagiewnicka a Polskim Funduszem Rozwoju, Europejskim Bankiem Inwestycyjnym i bankami komercyjnych. Natomiast budowa linii tramwajowej od Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej ma zostać dofinansowana ze środków unijnych.

Kluczowa inwestycja

Trasa Łagiewnicka - wraz z planowanymi w przyszłości trasami Pychowicką i Zwierzyniecką - ma stanowić trzecią obwodnicę Krakowa łączącą południową i zachodnią część miasta.

Wg władz miast jest to projekt kluczowy dla usprawnienia ruchu między dzielnicami Krakowa, w tym dla rozładowania korków na alejach Trzech Wieszczów i uspokojenia ruchu w dzielnicach Zwierzyniec i Krowodrza. Planuje się, że cała trzecia obwodnica może być zrealizowana do 2030 r.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2017