Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2016

Szef IATA nawołuje do modernizacji transportu powietrznego

Autor:  wnp.pl (PS)  |  20-03-2017 19:03
Przemysł lotniczego transportu frachtu musi przyjąć nowoczesne procedury i dostarczać wysokiej jakości usługi, w szczególności dla sektora e-commerce i farmaceutycznego.

Opinię tę wyraził Alexandre de Juniac, dyrektor generalny Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA) podczas World Cargo Symposium w Abu Dhabi.

Fot. Fotolia

„Skomplikowane i zawiłe procedury papierowe, choć zasadniczo nie zmieniły się od XVI wieku, nadal są obowiązuje w tej branży” – powiedział de Juniac. „– Tymczasem nasi klienci płacą stawki za przewóz frachtu i słusznie oczekują otrzymania nowoczesnego produktu.”

Przykładem nieudolności jest to, że choć od ponad dziesięciu lat przewoźnicy powietrzni świadczą usługi e-freight, elektroniczny list przewozowy (e-air waybill) udało się wdrożyć w niecałych 50 proc. tych usług.

Spedytorzy działający na rzecz e-handlu oraz wysyłający towary wrażliwe na temperaturę i czas dostawy, jak np. farmaceutyki, są wyposażeni w inteligentne systemy ich śledzenia i mogą wysyłać alerty w przypadku zaobserwowania odchyleń od norm i ustaleń.

Tymczasem przewoźnicy lotniczy odstają pod tym względem technicznie.

„Kluczem do zmian i innych innowacji jest przy tym wydajne i skuteczne przetwarzania danych. Znalezienie rozwiązań dla niespełnionych lub nawet niezrealizowanych oczekiwań tworzy wartości, oczekiwane przez klientów i napędza biznes” – powiedział szef IATA.

Innym wyzwaniem jest upowszechnienie wśród przewoźników cargo lotniczego standardów jakości i wspierania innowacyjności, tak istotnych w łańcuchu logistycznym.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2016