Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2017

Estakada kolejowa w Gorzowie Wlkp. wyłączona z ruchu na dłużej

Autor:  PAP  |  19-04-2017 13:13
W czwartek w Gorzowie Wlkp. obsługę pasażerów wszystkich pociągów z kierunku Krzyża przejmie przystanek Gorzów Wielkopolski Wschodni. Tego dnia z ruchu zostanie wyłączony 2-km odcinek estakady kolejowej, która będzie modernizowana przez dwa lata.

Jak poinformował PAP rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Mirosław Siemieniec, pasażerowie pociągów regionalnych, kontynuujący podróż pomiędzy Krzyżem a Kostrzynem, będą korzystali z autobusowej komunikacji zastępczej między nowym przystankiem i stacją Gorzów Wlkp. Zostanie ona dostosowana do godzin kursowania pociągów.

Fot. PKP PLK

Natomiast trzy pociągi PKP InterCity skończą i rozpoczną kursy na przystanku Gorzów Wielkopolski Wschodni.

"Nowy przystanek od czwartku zapewni pasażerom pociągów regionalnych i dalekobieżnych dobrą obsługę. Powstał w ramach projektu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., wartego 111 mln zł, który obejmuje modernizację dwukilometrowej estakady na głównej trasie kolejowej Tczew - Kostrzyn. W ramach inwestycji przebudowany będzie także peron na stacji Gorzów" - powiedział rzecznik.

Nowy przystanek posiada m.in. wiatę, oświetlenie i jest wyposażony w ławki, tablice i gabloty informacyjne. Płyty peronowe mają zaznaczony pas bezpieczeństwa, są udogodnienia dla niepełnosprawnych.

"Otwarcie nowego przystanku umożliwia przystąpienie do zasadniczych robót (...), które wymagają wstrzymania ruchu kolejowego" - wyjaśnił Siemieniec.

Na estakadzie roboty rozpoczną się od wiaduktu nad ul. Bolesława Chrobrego i będą postępować w obu kierunkach. Obejmą wzmocnienie i zabezpieczenie konstrukcji, w tym ponad 50 nisz. Na estakadzie zostanie wykonany nowy tor. Zmodernizowanych będzie pięć wiaduktów stalowych i przejście pod torami.

Projekt PLK obejmuje też kompleksową przebudowę nieczynnego peronu nr 2 na stacji Gorzów Wlkp. Przebudowa toru ułatwi pracę manewrową na stacji Gorzów Wlkp. Odnowiony zostanie tunel i przejście na peron. Zamontowany zostanie system monitoringu. Docelowo peron nr 2 będzie służyć obsłudze podróżnych pociągów w kierunku Krzyża i dalej w kierunku Piły lub Poznania, Warszawy oraz w kierunku Kostrzyna nad Odrą.

Modernizacja gorzowskiej estakady potrwa dwa lata. Zakończenie prac przewidziano w 2018 roku. Wartość umowy to ponad 111 mln zł (brutto). Inwestycja jest współfinansowana przez UE ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w perspektywie finansowej 2014-2020.

Gorzowska estakada kolejowa, która powstała w latach 1905-1914, liczy 2116 m długości i należy do najdłuższych tego typu obiektów w Polsce. Jest wpisana do rejestru zabytków, dlatego remont będzie prowadzony pod nadzorem konserwatora zabytków, dzięki czemu zachowany zostanie unikalny charakter. Pierwotny wygląd estakady zostanie odtworzony przy zastosowaniu nowych materiałów.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2017