Port Gdańsk w drodze po kolejny rekord przeładunków
W strukturze obrotów portu zdecydowanie umacnia się rola drobnicy, w tym głównie w kontenerach – w pierwszych sześciu miesiącach br. przeładowano jej 7,98 mln ton, aż o 10,5 proc. więcej w porównaniach rdr. Miała ona już 42,3 proc. udział w łącznych przeładunkach portu.
Na drugim miejscu pod względem wolumenu uplasowały się przeładunki paliw płynnych – 6,37 mln ton (+13 proc.).
Węgiel utrzymuje się na trzeciej pozycji jako najważniejszego ładunku Portu Gdańsk – przeładowano go blisko 2,1 mln ton, ale o 17,2 proc. mniej rdr.
Na inne masowe towary przypadło 1,62 mln ton (-18,4 proc.), a na zboże – 0,5 mln ton (-8,5 proc.).
Jeżeli utrzyma się dotychczasowa dynamika dwóch najważniejszych grup towarów, port Gdańsk pobije w całym 2017 roku własny rekord przeładunków, który znacznie przekroczy 38 mln ton.
Uplasuje go to na 5-6 miejscu wśród największych portów uniwersalnych i specjalistycznych nad Morzem Bałtyckim, wśród których dominują porty rosyjskie przeładowujące paliwa płynne.