Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2017

Porsche wprowadza trzecią generację Cayenne

Autor:  wnp.pl (PIM)  |  30-08-2017 12:57
Mocne silniki turbo, nowa 8-stopniowa przekładnia Tiptronic S, nowe systemy podwozia, innowacyjna koncepcja obsługi i wyświetlania informacji oraz pełna łączność mają być najważniejszymi atutami nowego Porsche Cayenne.
Cayenne jest na rynku od roku 2002 i dotąd znalazło ponad 760 tys. nabywców. Porsche zapowiada, że nowa generacja jest całkowicie od nowa zaprojektowana. Nowe nadwozie ma powiększone wloty powietrza w przednim zderzaku i  horyzontalne krawędzie lamp. Auto zostało wydłużone o 63 mm (do 4918 mm). Ma jednak niezmieniony rozstaw osi (2895 mm) i szerokość( 1983 mm bez lusterek): Obniżono natomiast o 9 mm linię dachu, przez co auto wydaje się bardziej eleganckie, smukłe niż poprzednik. Pojemność bagażnika wzrosła z 670 do 770 litrów. Koła mają o 1 cal większą średnicę, co w połączeniu z montowanymi po raz pierwszy szerszymi oponami tylnej osi podkreśla lepszą dynamikę jazdy. Tylne lampy z przestrzennym wypełnieniem są przeprojektowane i uzupełnione smukłym pasem diod LED.

Na życzenie dostępne są lampy z Porsche Dynamic Light System (PDLS) z licznymi trybami działania, takimi jak doświetlanie zakrętów lub tryb autostradowy. Topowy wariant dysponuje matrycowymi reflektorami LED z systemem PDLS Plus - 84 osobno aktywowane diody zapewniają w pełni zmienne kształt i intensywność wiązki światła.

W chwili premiery do wyboru będą dwa nowo opracowane silniki o 6 cylindrach: 3-litrowa jednostka turbo w modelu Cayenne osiąga moc  340 KM, o 40 KM wyższą niż w poprzedniku, a 2,9 litrowy motor V6 biturbo pod maską Cayenne S generuje moc  440 KM – co stanowi wzrost o 20 KM. Bazowy model zapewnia znakomite osiągi: od 0 do 100 km/h rozpędza się w 6,2 s (5,9 s z pakietem Sport Chrono). Prędkość maksymalna wynosi 245 km/h. Nowe Cayenne S rozwija prędkość maksymalną 265 km/h, a z opcjonalnym pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 5 s.

Bazujące w dużej mierze  na modelu 911 nowe Cayenne po raz pierwszy otrzymało tylną oś skrętną. Standardowo jest montowany aktywny napęd na obie osie, układ Porsche 4D Chassis Control, trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne i elektroniczny system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). Mimo znacznie bogatszego wyposażenia standardowego Cayenne waży nawet o 65 kg mniej od poprzednika.

Jazdę w terenie mają ułatwić tryby off-roadowe. Standardowo aktywowany jest program Onroad. Dla średnio trudnych warunków terenowych przewidziano cztery dodatkowe tryby: Mud (błoto), Gravel (żwir), Sand (piach) oraz Rocks (skały). Pracę napędu, podwozia i blokad dyferencjałów można dopasować do poszczególnych warunków.

Nowością są hamulce Porsche Surface Coated Brake (PSCB), które wykorzystują żeliwne tarcze z warstwą węglika wolframu, która zwiększa wartości tarcia, a jednocześnie pozwala ograniczyć zużycie oraz pylenie hamulców.

Ceny nowego Cayenne rozpoczynają się od 359 120 zł, a Cayenne S – od 451 320 zł z VAT.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2017