Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2017

Volkswagen Golf w Wolfsburgu. Tak wygląda produkcja

Autor:  wnp.pl (PIM)  |  03-09-2017 16:20
Fabrykę w Wolfsburgu opuścił Volkswagen z numerem 150 mln. Był to oczywiście Golf, najpopularniejszy model marki. Oto kulisy jego powstawania opowiedziane w minutę.
Wyjątkowy, rocznicowy model - błękitny Golf GTE, który zjechał niedawno z taśmy produkcyjnej w Wolfsburgu to hybryda typu plug-in, co niejako jest symbolem przyszłości mobilności w Volkswagenie. Firmy przygotowała minutowy film pokazujący jego powstanie, a więc i produkcję aut w Wolfsburgu.


Golf to obecnie najpopularniejszy model Volkswagena, wyprzedzający w tym rankingu kultowego Garbusa. Seryjna produkcja modeli Volkswagena rozpoczęła się od modelu Typ 1, czyli właśnie Garbusa 27 grudnia 1945 roku. W czasach powojennych był to pojazd, który kształtował rozwój przemysłu motoryzacyjnego. W sumie ponad 21,5 miliona egzemplarzy ostało zbudowanych zanim jego produkcja zakończyła się w 2003 roku w Meksyku.

Golf szybko wyprzedził Garbusa. Produkowany od 1974 roku model już w 2007 roku osiągnął 25 mln, a do roku 2013 liczba ta wzrosła do ponad 30 milionów sztuk. Dzisiaj Volkswagen produkuje już siódmą generację tego bestselleru i dostarczył klientom na świecie ponad 34 miliony jego egzemplarzy. Kolejne w rankingu popularności samochody  to Passat - ponad 20 milionów, Jetta -  około 19,5 miliona i Polo - prawie 17 milionów aut wyprodukowanych dotychczas dla klientów na świecie.

Obecnie w 50 zakładach produkcyjnych znajdujących się w 14 krajach Volkswagen produkuje ponad 60 modeli oferowanych globalnie. W tym roku marka Volkswagen wprowadza na rynek ponad 10 nowych modeli samochodów. Do 2020 roku w ofercie znajdzie się 19 SUV-ów. Gama nowych pojazdów z rodziny I.D. opartych na platformie przeznaczonej dla aut elektrycznych (MEB) oznacza początek elektrycznej ofensywy Volkswagena, która ruszy od 2020 roku. Do 2025 roku po drogach Europy będzie poruszać się milion Volkswagenów zasilanych prądem. Cyfryzacja technologiczna, coraz bardziej rozbudowana łączność z siecią i najnowszej generacji sensory i czujniki przynoszą zupełnie nową perspektywę. 

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2017