Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2017

Odlewnia VW w Poznaniu wchodzi w produkcję dla elektrycznych aut

Autor:  wnp.pl (PIM)  |  07-09-2017 11:16
Obchodząca 20-lecie istnienia Odlewnia Volkswagen Poznań zyskała niedawno zlecenie na pierwsze elementy do aut elektrycznych. Przez najbliższych 5 lat zakład będzie inwestował 20 mln euro rocznie.

  • Dzienny wolumen wytwarzania Odlewni Volkswagen Poznań to 264 tony odlewów aluminiowych.
  • W ubiegłym roku wykorzystano w niej ponad 30 tys. ton aluminium.
  • Ponad 97 procent wszystkich głowic cylindrów powstaje w ekologicznej technologii anorganik.

Do tej pory w Odlewni Volkswagen Poznań zainwestowano 370 milionów euro, a to nie koniec.
Fot. Volkswagen Poznań

*************************

Odlewnia Volkswagen Poznań to trzecia największa odlewnia aluminium w koncernie Volkswagen AG i jedna z największych w Europie. Produkuje części do samochodów niemal wszystkich marek wchodzących w skład koncernu. Głównym produktem odlewni są obudowy przekładni kierowniczych i głowice cylindrowe. W ostatnich tygodniach zakład uzyskał zlecenie na produkcję obudowy przekładni dla modułowej platformy podłogowej MEB do budowy samochodów elektrycznych.

- 20 lat historii Odlewni Poznań pokazuje, jak w krótkim czasie mała, kilkuosobowa firma przeobraziła się w jedną z największych odlewni aluminium w Europie oraz jednego z największych dostawców obudów przekładni kierowniczych - wspomina Jens Ocksen, prezes zarządu Volkswagen Poznań.

Nowoczesne hale produkcyjne liczą 50 tysięcy metrów kwadratowych, a na 17 wydziałach pracuje ponad 1200 osób, z czego blisko 900 bezpośrednio przy produkcji. Dzienny wolumen wytwarzania to 264 tony. Każdego dnia 32 TIR-y przywożą do odlewni aluminium i inne surowce lub zabierają wyroby, które wysyłane są do fabryk komponentów w Europie oraz między innymi do RPA, Chin czy Indii.

Najnowszym zleceniem jest obudowy przekładni dla modułowej platformy podłogowej MEB do budowy samochodów elektrycznych. - To dla nas bardzo ważne, że będziemy uczestniczyć w projekcie dotyczącym budowy pojazdów elektrycznych. Staramy się też o kolejne zlecenia. Chodzi m.in. o głowice cylindrów dla nowoczesnych silników benzynowych EVO Volkswagena, silników o pojemności 1,0 i 1,5 litra. Jeśli uda nam się zdobyć te zamówienia, wówczas zainwestujemy głównie w park maszynowy - mówi dr. Thomas Kreuzinger-Janik, dyrektor Odlewni Volkswagen Poznań.

Do tej pory w Odlewni Volkswagen Poznań zainwestowano 370 milionów euro, a to nie koniec. Zakład uzyskał już zgodę na kolejne inwestycje o wartości średnio 20 milionów euro rocznie przez okres kolejnych pięciu lat.

Ubiegły rok odlewnia zakończyła wynikiem 4,47 miliona wyprodukowanych odlewów, czyli o 26 procent więcej niż w roku 2015, zużywając ponad 30 tysięcy ton aluminium.


Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2017