Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2017

Nissan chce zwiększyć trzykrotnie sprzedaż Leafa

Autor:  wnp.pl (PIM)  |  08-09-2017 08:36
W Japonii ruszyła produkcja nowej generacji elektrycznego Nissana Leaf. W końcu tego roku produkcję tego samochodu rozpoczną także fabryki w USA i Europie.

Nissan zaprezentował nowego Leafa, który 2 października ma wejść do sprzedaży w Japonii. W Europie i Stanach Zjednoczonych sprzedaż ma ruszyć w przyszłym roku. Wprowadzenie samochodu najpierw do sprzedaży w Japonii to nie tylko kwestia pochodzenia samego koncernu. Jak powiedział podczas premiery samochodu w Tokio Asako Hoshino, wiceprezes odpowiedzialny za japoński rynek, ten rynek jest najlepiej przygotowany do wykorzystywania elektrycznych aut – w kraju jest już ponad 28 tys. publicznych stacji ładowania dostępnych dla tych samochodów, z czego 7200 to stacje szybkiego ładowania. Hoshino stwierdził, że spodziewa się podwojenia, a może nawet potrojenia wielkości sprzedaży samochodu w Japonii.

Fot. Nissan

Na razie samochód powstaje tylko w Oppama, gdzie Leafy są wytwarzane od 2010 roku. W fabrykach w Smyrnie (USA) i Sunderland (Wielka Brytania) produkcja ruszy jeszcze w tym roku. W tych dwóch ostatnich miejscach produkuje się także baterie do tych samochodów.

Hiroto Saikawa, prezes i dyrektor zarządzający przypomniał, że dzięki bateriom o pojemności 40 kWh nowy Leaf ma zasięg do 400 km, o 40 proc. większy od poprzednika. Przy liczbie kilometrów, jakie średnio pokonują kierowcy w Japonii, pozwoli to ładować samochód… raz w tygodniu.

Nissan sprzedał dotąd w 49 krajach świata ponad 300 tys. tych samochodów i jak podkreśliła Danielle Schilacci, wiceprezes Nissana odpowiedzialna m.in. za baterie, w sumie przejechały one ponad 3,5 mld kilometrów bez poważniejszych incydentów związanych z bateriami. To aluzja do Tesli, która stała się bohaterem wrzucanych do internetu newsów - filmu, pokazującego wybuchające po wypadku niczym fajerwerki zestawy akumulatorów i informacji o zapaleniu się samochodu podczas ładowania.

Ładowanie baterii Leafa trwa 16 godzin przy ładowarkach trzykilowatowych i o połowę krócej przy sześciokilowatowych. Szybkie ładowarki są w stanie w 40 minut naładować baterie samochodu w 80 procentach.

Leaf to kompaktowy samochód mieszczący 5 osób i 435 l bagażu. Ma stupięćdziesięciokonny silnik elektryczny o maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2017