Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2017

Orlen zaskoczony zamieszaniem wokół marki CPN

Autor:  wnp.pl (PA)  |  12-09-2017 10:54
Nie ma żadnych planów powrotu na rynek marki CPN. Wstępne analizy mają jedynie odpowiedzieć na pytanie, czy istnieje sens odtworzenia pojedynczej stacji z logo CPN ze względów historycznych. Żadna decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła - dowiedzieliśmy się w płockim koncernie.

Przez media przetoczyła się wczoraj fala doniesień o powrocie na jedną ze stacji Orlenu historycznej nazwy CPN. Mowa była o stacji na warszawskiej Pradze.

Biało-pomarańczowe logo CPN nie zastąpi marki Orlen.

Orlen zapewnia jednak, że informacja nie jest prawdziwa. - Sprawdzanych było kilka potencjalnych lokalizacji pod kątem uruchomienia jednej historycznej stacji, ale jak na razie żadna decyzja w tej sprawie nie zapadła - dowiedzieliśmy się w Orlenie. I nie wiadomo, kiedy zapadnie.

Orlen nie ukrywa, że jest zaskoczony olbrzymim zainteresowaniem, jakie wzbudziły te doniesienia. Być może ta skala zainteresowania opinii publicznej będzie miała wpływ na ostateczne rozstrzygnięcia, jakie zapadną w tej sprawie.

Z naszych informacji wynika także, że nie ma mowy o próbie przejęcia praw do nazwy CPN przez zewnętrzny podmiot. - Marka należy do PKN Orlen i nie planujemy niczego zmieniać w tym zakresie - usłyszeliśmy w płockim koncernie.

Centrala Produktów Naftowych była państwową firmą paliwową działającą od 1944 roku. We wrześniu 1999 roku z połączenia CPN i Petrochemii Płock powstał Polski Koncern Naftowy Orlen i tym samym marka CPN zaczęła stopniowo znikać z rynku.

Jak podaje PKN Orlen, autorem opracowanego w latach 60-tych XX wieku logo CPN jest Ryszard Bojar, który wraz ze Stefanem Solikiem i Jerzym Słowikowskim opracował także cały system identyfikacji wizualnej firmy. Biało-pomarańczowe logo wywodzące się ze skrótu nazwy CPN w czasach świetności firmy widniało na ponad 1400 stacjach paliw oraz prawie 600 autocysternach do transportu paliw.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2017