Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2017

PKP LHS: miliard na inwestycje; Nowy Jedwabny Szlak ma duży potencjał wzrostu

Autor:  Wnp.pl (PS)  |  13-09-2017 06:15  |  aktualizacja: 13-09-2017 06:36
PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa przeznaczy w najbliższych latach 1 miliard złotych na dalszą modernizację infrastruktury i taboru oraz rozbudowę systemu sterowania ruchem kolejowym. Jednym z celów jest sprostanie wyzwaniom, jakie niesie rosnący popyt na obsługę transportu na linii Azja – Europa.

– Widzimy, jak zmieniają się szlaki transportowe, a coraz więcej towarów z dalekowschodniej trasy morskiej trafia na kolej – powiedział Zbigniew Tracichleb, prezes zarządu spółki PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa. - W ubiegłym roku odnotowaliśmy 52 proc. wzrost transportu intermodalnego i jesteśmy przekonani, że Nowy Jedwabny Szlak ma jeszcze duży potencjał wzrostu.

PKP LHS ma szansę pozyskać obsługę ładunków z Iranu i Indii
Fot. mat. pras

Był on współgospodarzem I Kolejowego Forum Gospodarczego, zorganizowanego w Krakowie. 

PKP LHS wykazuje konsekwencje w przyciąganiu nowego frachtu ze wschodu.

W kwietniu spółka podpisała list intencyjny z Kolejami Ukraińskimi w sprawie elektryfikacji przejścia kolejowego Hrubieszów - Izow.

W czerwcu PKP LHS dołączyła do transkaspijskiego porozumienia TMTM, które zrzesza przewoźników m.in. z Kazachstanu, Azerbejdżanu, Gruzji, Ukrainy i Polski.

Według zarządu PKP LHS, dzięki już zrealizowanym inwestycjom w modernizację i rozwój, spółka ta jest najbardziej efektywnym towarowym przewoźnikiem kolejowym w Polsce.

Korzystając ze szlaku, którego długość nie przekracza 2 proc. całości infrastruktury kolejowej w kraju, firma przewozi ponad 4 proc. ładunków i wykonuje ponad 6 proc. pracy przewozowej na polskiej kolei.

W 2016 r. PKP LHS przewiozła 9 mln 995 tys. ton towarów tj. ok. 300 tys. ton (ok. 3 proc.) więcej niż w roku 2015. Spółka osiągnęła taki wynik mimo spadkowej tendencji na całym rynku przewozów towarowych w Polsce.

Przypomnijmy, że PKP LHS zarządza infrastrukturą szerokotorowej linii nr 65, która jest najdłuższa na terenie Polski i przeznaczona wyłącznie do transportu towarowego. Jest to jednocześnie najdalej na zachód wysunięta linią szerokotorowa w Europie.

Łączy kolejowe przejście graniczne Hrubieszów/Izow ze Śląskiem, gdzie w Sławkowie w Zagłębiu Dąbrowskim (25 km od Katowic) kończy swój bieg. Linia nr 65 liczy prawie 400 km i umożliwia transport towarów bez konieczności ich przeładunku na granicy oraz prowadzenie ciężkich składów całopociągowych.

 

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2017