Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2017

Plan restrukturyzacji Opla w listopadzie. Będą zwolnienia?

Autor:  wnp.pl (PIM)  |  13-09-2017 19:42  |  aktualizacja: 13-09-2017 19:25
Taki termin zapowiedział we Frankfurcie Carlos Tavares, dyrektor zarządzający PSA. Kluczowa ma być poprawa jakości obsługi oraz sprzedaży dla klientów indywidualnych, ale ważne będzie także zwiększenie efektywności w fabrykach Opla.

Carlos Tavares powiedział dziennikarzom, że po wizytach w zakładach Opla w Saragossie i Russelsheim dostrzega dużą lukę między produktywnością zakładów Opla i PSA - francuskie zakłady są bardziej produktywne i efektywne. Tavares stwierdził, że rozmowy na temat zmian w pracy fabryk Opla już są prowadzone i spotykają się z dobrym odzewem. Do roku 2020 PSA chce przywrócić marce Opel rentowność.

Fot. Materiały prasowe

Zobacz 1112 największych firm przemysłowych w Polsce (jedyny taki raport w polskim internecie)

Tavares zapowiedział przyspieszenie planów zwiększenia produkcji Opli budowanych na platformach PSA i z wykorzystaniem silników tej grupy, co jego zdaniem doprowadzi do zwiększenia zyskowności produkcji, ale także redukcji CO2.

Największym problemem jest brytyjski oddział, bo w obliczu Brexitu pytaniem pozostaje, jakie będą utrudnienia w handlu częściami i samochodami między UE i Wielką Brytanią. Grupa PSA przygotowuje scenariusze na różne warianty Brexitu.

Co po integracji?


Na razie nie wiadomo, jakie skutki może przynieść integracja produkcji Opla i PSA.

Francuzi obiecywali wywiązać się z obowiązujących umów pracowniczych, ale optymalizacja produkcji i konstruowanie aut na wspólnych platformach może doprowadzić do zmniejszenia zatrudnienia.

Zagrożonych jest już natomiast 800 inżynierów z centrum badawczego Opla w Russelsheim, które w sumie zatrudnia 7700 osób. Pracę może stracić dział rozwoju silników spalinowych.

Zdaniem Tavaresa ich los leży w rękach polityków, bo to oni zdecydują o ewentualnym ograniczeniu czy zakazie wykorzystania aut z silnikami spalinowymi, np. przez zamknięcie dla nich miast.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2017