Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2017

VR według Facebooka: 200 dolarów za okulary i miliard sprzedanych egzemplarzy

Autor:  GP  |  12-10-2017 13:56  |  aktualizacja: 12-10-2017 14:50
Nowa wersja Oculusa ma być sprzedawana za niższą cenę niż jego poprzednik z 2016 roku. Ambitny cel sprzedażowy nowej technologicznej zabawki to okrągły miliard sztuk. Analitycy twierdzą, że jeśli VR nie stanie się hitem, to moda na tę technikę przeminie.

Nie był hitem sprzedażowym pomysł wirtualnej rzeczywistości, który Facebook sprzedaje od marca 2016 roku, czyli sławny Oculus Rift. Gogle wirtualnej rzeczywistości dla wielu nadal są za drogie, a co za tym idzie zbyt luksusowe.

Szef i twórca Facebooka Mark Zuckerberg w czasie prezentacji Oculus Go.
fot.: youtube.com

Mark Zuckerberg nie daje jednak za wygraną. Facebook w październiku 2017 roku zapowiedział nową, tańszą wersję gogli. Oculus Go ma kosztować 199 dolarów i w ambitnym planie firmy Zuckerberga ma się sprzedać w imponującej liczbie miliarda sztuk.

- Jeśli gogle wirtualnej rzeczywistości (VR) nie sprzedadzą się za tę cenę, to chyba nigdy się nie sprzedadzą - oceniał dla BBC analityk John Delaney pracujący dla International Data Corporation (IDC). Jak podkreśla ekspert, Oculus od dawna nie jest sam na rynku VR, musi walczyć o uwagę klientów z Samsung Gear VR czy innymi implementacjami. Przewagą konstrukcji Koreańczyków jest choćby właśnie cena, która wynosi 129 dolarów. Z tym wyjątkiem, że elektroniczny gigant wymusza kompatybilność swojego sprzętu VR z własnymi telefonami. Bez komórek Samsunga urządzenie nie działa.

Kwintesencja problemu

Dla Facebooka problemem jest ograniczanie ruchu użytkownika. Oculus w swojej wersji z 2016 roku był związany z czujnikiem ruchu, który musiał być w pobliżu używającego zestawu. W efekcie człowiek korzystający z wirtualnej rzeczywistości nie miał pełnej swobody poruszania się. Zuckerberg zgodził się w czasie konferencji w San Jose, że takie ograniczenia są przeszkodą w adaptacji i upowszechnieniu technologii.

Twórca Facebooka jest jednak pewny, że jemu i jego inżynierom uda się to ograniczenie przełamać.

Oculus Rift ma wejść do masowej produkcji jeszcze w listopadzie tego roku. Niewykluczone, że pierwsze sztuki będą dostępne na Święta.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2017