Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018

GDDKiA: most na obwodnicy Ostródy zdał kluczowy test

Autor:  wnp.pl (TE)  |  17-12-2017 13:40
Pomyślnie zakończyła się próba obciążeniowa mostu typu extradosed w ciągu obwodnicy Ostródy na drodze krajowej nr 16. Podczas próby na przeprawę wjechało ponad 30 pojazdów, a obciążenie wyniosło ok. 1200 ton.
Most typu extradosed na obwodnicy Ostródy.
fot. GDDKiA
- Pomyślny przebieg próby pozwoli udostępnić w grudniu jedną jezdnię mostu do ruchu. Druga zostanie udostępniona wczesną wiosną. Ze względu na złe warunki atmosferyczne nie wykonano na niej jeszcze wszystkich prac wykończeniowych - podała GDDKiA.
Próby obciążeniowe mostu na obwodnicy Ostródy. fot. GDDKiA
Próby obciążeniowe mostu na obwodnicy Ostródy. fot. GDDKiA
Jak wyjaśniła, obiekt znajduje się nad głęboką rynną polodowcową jeziora Morliny, przez którą płynie Ornowska Struga. Przewidziano na nim po dwa pasy ruchu w każdą stronę plus pas awaryjny.

- Most ma najdłuższe przęsło w Europie wśród obiektów extradosed. Stanowi czteroprzęsłową przeprawę o rozpiętości przęseł wynoszącej 132,5 + 206 + 206 + 132,5 m - wskazano.

- Najwyższy punkt to środkowa podpora - łącznie z pylonem to około 60 m nad poziomem terenu. Do budowy wykorzystano liny o łącznej długości około 500 km - dodano.
Próby obciążeniowe mostu na obwodnicy Ostródy. fot. GDDKiA
Próby obciążeniowe mostu na obwodnicy Ostródy. fot. GDDKiA
W czerwcu 2015 r. olsztyński oddział GDDKiA podpisał z konsorcjum Budimeksu i Ferrovialu Agroman kontrakt na budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 Ostróda Północ - Ostróda Południe (8,7 km) wraz z dwujezdniową obwodnicą Ostródy (8,7 km) w ciągu DK 16. Wartość zlecenia to ok. 1,32 mld zł brutto.
fot. GDDKiA
fot. GDDKiA
Powstały dwa węzły drogowe - Ostróda  Północ na przecięciu z drogą wojewódzką nr 530 i Ostróda Południe na skrzyżowaniu z DK 16. Obwodnica Ostródy biegnie od skrzyżowania z DK 15 w rejonie miejscowości Ornowo do węzła Ostróda Południe.

Zobacz też: Droga ekspresowa z recyklingu. Budowlany lider szuka innowacji

Drugim - co do wielkości - mostem realizowanym w ramach tej inwestycji jest most nad Drwęcą i jej doliną, ul. Mazurską oraz linią kolejową. Ma on długość 561 m.

- Ciekawym obiektem jest również most łukowy nad Kanałem Pauzeńskim w ciągu S7 o długości 343 m. Podobną długość (340 m) ma most nad terenem bagiennym wzdłuż Jeziora Pauzeńskiego. 108 m długości ma z kolei most nad akwenem znajdującym się na terenie ogródków działkowych „Nenufar” - wyliczyła GDDKiA.

Zobacz również: Oto 15 największych generalnych wykonawców w Polsce
Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018