Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018

Stanowisko Orlenu w sprawie zmiany statutu

Autor:  wnp.pl (PA)  |  09-01-2018 08:58  |  aktualizacja: 09-01-2018 09:10
PKN Orlen opublikował stanowisko, w którym zaprzecza doniesieniom niektórych mediów, jakoby planowana zmiana statutu spółki rozszerzająca działalność firmy o hurtową sprzedaż artykułów spożywczych i przemysłowych miała jakikolwiek związek z mającymi wejść w życie ograniczeniami handlu w niedzielę.

  • PKN Orlen dementuje informacje, jakoby planowana zmiana statutu spółki miała jakikolwiek związek z planowanymi ograniczeniami handlu w niedzielę.
  • Koncern przekonuje, że powodem jest decyzja o zmianie modelu zaopatrzenia stacji i kupowaniu części produktów sklepowych bezpośrednio u producentów i dostawców zamiast w hurtowniach prowadzonych przez podmioty trzecie.
  • Pilotaż tego projektu ma ruszyć w lipcu 2018 roku na 100 stacjach własnych, a pełne wdrożenie, wraz ze stacjami franczyzowymi, planowane jest na styczeń 2019 roku.

Orlen przymierza się do zakupu produktów sklepowych bezpośrednio u producentów
Fot. mat. prasowe

Jak wyjaśnia Orlen, proponowana zmiana statutu wynika ze strategii koncernu przyjętej w grudniu 2016 roku. „PKN Orlen od lat rozbudowuje ofertę sklepową na swoich stacjach paliw i jest w gronie europejskich liderów pod względem udziału marży ze sprzedaży pozapaliwowej w marży ze sprzedaży detalicznej ogółem. W związku z rosnącą skalą tej działalności podjęta została decyzja o zmianie modelu zaopatrzenia stacji i kupowaniu części produktów sklepowych bezpośrednio u producentów i dostawców zamiast w hurtowniach prowadzonych przez podmioty trzecie” - czytamy w stanowisku spółki.

Czytaj także PKN Orlen zwołał walne zgromadzenie.

PKN Orlen ujawnił, że obecnie jest w trakcie przygotowywania pilotażowego projektu zmiany systemu dystrybucji części produktów z oferty sklepowej. Po fazie testów i ewentualnym wdrożeniu projekt miałby obejmować wszystkie stacje własne koncernu (CODO) oraz tę część stacji franczyzowych (DOFO), które już teraz korzystają z potencjału zakupowego PKN Orlen.

Pilotaż ma ruszyć w lipcu 2018 roku na 100 stacjach własnych, a pełne wdrożenie, wraz ze stacjami franczyzowymi, planowane jest na styczeń 2019 roku.

Ponieważ stacje franczyzowe są samodzielnymi podmiotami gospodarczymi, konieczna jest zmiana statutu spółki w zakresie sprzedaży hurtowej. Koncern nie przewiduje jednak prowadzenia takiej sprzedaży do podmiotów innych niż stacje sieci franczyzowej Orlenu - tłumaczy spółka.

Według Orlenu poszerzenie zapisu statutowego o poszczególne kategorie wynika ze specyfiki Polskiej Klasyfikacji Działalności. Na przykład potencjalna sprzedaż klientom stacji franczyzowych koszulek sportowych Orlen Warsaw Marathon wymaga wpisania sprzedaży hurtowej odzieży i obuwia, a kubków do kawy z logo Stop Cafe - wpisania sprzedaży hurtowej wyrobów porcelanowych, ceramicznych i szklanych.

W porządku obrad zwołanego na 2 lutego br. Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia spółki znajduje się zmiana statutu obejmująca dodanie 18 nowych punktów do paragrafu określającego obszar działania spółki, m.in. o sprzedaż hurtową owoców i warzyw, mięsa i wyrobów z mięsa, mleka, wyrobów mleczarskich, jaj, olejów i tłuszczów jadalnych, napojów alkoholowych i bezalkoholowych, wyrobów tytoniowych, cukru, czekolady, wyrobów cukierniczych i piekarskich, herbaty, kawy, kakao i przypraw, a także odzieży i obuwia, elektrycznych artykułów użytku domowego, wyrobów porcelanowych, ceramicznych i szklanych oraz środków czyszczących, perfum i kosmetyków czy zegarków, zegarów i biżuterii. Część mediów sugerowała, że może to mieć związek z wchodzącymi w życie w marcu ograniczeniami handlu w niedzielę.

Czytaj również Nowe punkty stop.cafe i sklepy O!Shop już na ponad 100 stacjach Orlen.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018