Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018

PZU: do 2020 r. co najmniej najmniej 300 mld zł aktywów bankowych

Autor:  PAP/rs  |  09-01-2018 18:22
Grupa PZU zakłada, że do 2020 r. aktywa filaru bankowego Grupy wzrosną do co najmniej 300 mld zł - poinformowała we wtorek w komunikacie spółka. Ponadto firma chce pozyskać miliard złotych składki ubezpieczeniowej ze współpracy z bankami i milion nowych klientów dla banków.

  • Do 2020 roku osiągniemy co najmniej 300 mld zł aktywów, a wynik finansowy netto segmentu będzie kontrybuował do wyniku Grupy PZU na poziomie co najmniej 900 mln zł - napisano w strategii PZU do roku 2020.
  • Grupa ma też ambicję podwyższenia ROE (wskaźnik rentowności kapitału własnego) o ponad 7 p.p. do przeszło 22 proc. w roku 2020.
  • PZU chce też pozyskać miliard złotych składki ubezpieczeniowej ze współpracy z bankami i milion nowych klientów dla banków.

Fot. mat. pras. PZU

Spółka poinformowała, że we wtorek zarząd oraz rada nadzorcza PZU SA przyjęły aktualizację strategii do roku 2020, "która zmienia model działania całej Grupy PZU, stawia nowe akcenty i powołuje konkretne inicjatywy, by uczynić z PZU jedną z najbardziej innowacyjnych instytucji w branży finansowej w Europie".

W dokumencie "Aktualizacja i operacjonalizacja strategii Grupy PZU na lata 2017-2020" zapisano m.in., że długoterminowym celem strategicznym Grupy PZU jest utrzymanie czołowej pozycji w sektorze bankowym w Polsce.

"Do 2020 roku osiągniemy co najmniej 300 mld zł aktywów, a wynik finansowy netto segmentu będzie kontrybuował do wyniku Grupy PZU na poziomie co najmniej 900 mln zł" - napisano. Dodano, że przedstawione założenia odnoszą się do segmentu bankowego w Grupie PZU niezależnie od modelu współpracy między bankami w Grupie. "Potencjalne scenariusze współpracy między bankami będą ocenianie przez Grupę PZU w kontekście ich kontrybucji do celów Grupy PZU" - zaznaczono.

Wiceprezes PZU Tomasz Kulik podkreślił, że w stosunku do ostatniego zamkniętego roku "mamy ambicję podwyższenia ROE Grupy o ponad 7 p.p. do przeszło 22 proc. w roku 2020".

- Pozyskamy miliard złotych składki ubezpieczeniowej ze współpracy z bankami i milion nowych klientów dla banków - chcemy tworzyć relację dającą korzyści obydwu stronom. Istotnie zwiększymy nasze przychody w segmencie "zdrowie" - do miliarda złotych w 2020 roku. Konsolidując rynek zarządzania aktywami i pomnażając oszczędności naszych klientów zwiększymy ponad dwukrotnie portfel, jakim dysponujemy, osiągając 65 mld złotych w zarządzaniu - podkreślił Kulik.

Jak napisano, nowy model działania łączy wszystkie aktywności Grupy PZU i integruje je wokół klienta: ubezpieczenia na życie, majątkowe, zdrowotne, inwestycje, emerytury, ochronę zdrowia, bankowość i usługi assistance.

- Zdefiniowanie PZU jako spółki, która na co dzień pomaga klientom, wymaga znaczących inwestycji w rozwój całej Grupy. Naszą główną wartością staje się relacja z klientem i wiedza o nim, a naszym głównym produktem - umiejętność odpowiadania na jego potrzeby budowania stabilnej przyszłości. Dlatego tak dużo miejsca poświęcamy w tej strategii inicjatywom, które wzbogacą naszą wiedzę o kliencie i pomogą nam do niego jeszcze szybciej dotrzeć - powiedział cytowany w komunikacie prezes PZU Paweł Surówka.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018