Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018

Samochody elektryczne: nadchodzi fala nowych ofert

Autor:  wnp.pl (PIM)  |  11-01-2018 11:10  |  aktualizacja: 11-01-2018 11:15
Na razie elektryczne auta mamy głównie w zapowiedziach, ale terminy stają się coraz bliższe. Zacznie się już w przyszłym roku, ale wysyp elektrycznych modeli jest zapowiadany na 2020 rok. Będzie w czym wybierać.
Za kilka lat na ulicach zaroi się od elektrycznych aut.
Fot, Materiały prasowe
  • W przyszłym roku na drogi wyjadą m.in. samochody nowej, elektrycznej marki Daimlera i ciężarówka na baterie od Tesli.
  • Hyundai chce sprzedawać 100 tys. elektrycznych aut rocznie, General Motors liczy na milion.
  • Honda zapowiada baterie, których ładowanie zajmie jedynie 15 minut.

Już w tym roku na drogach ma się pojawić pierwszy elektryczny samochód Jaguara o nazwie i-Pace. Na to, aby każdy model stajni Jaguar Land-Rover oferował napęd elektryczny, trzeba będzie poczekać do roku 2020.

Na ten rok również Citroen zapowiada nowe elektryczne auto - model C5 Aircross w wersji hybryda plug-in. W przyszłym roku elektryczną wersję modelu 208 zapowiada Peugeot. Najnowszy nabytek koncernu PSA marka Opel do 2024 roku ma zostać całkowicie zelektryfikowana - każdy model ma mieć elektryczną wersję.

Poprzedni właściciel Opla, General Motors, zapowiada, że do 2023 roku wprowadzi na rynek 20 nowych modeli z napędem elektrycznym lub wodorowym, a do roku 2026 będzie sprzedawać milion elektrycznych aut rocznie.

Nową hybrydę plug-in zapowiada na ten rok także Subaru, które deklaruje, że w roku 2020 zakończy w Europie i Australii sprzedaż aut z silnikami Diesla. W roku 2021 mają się pojawić na rynku całkowicie elektryczne modele tej marki.

Hyundai, który już produkuje samochody elektryczne, ma zamiar w tym roku przekroczyć liczbę 100 tys. takich aut. Apetyt firma ma duży, bo zapowiada osiągnięcie pozycji drugiego na świecie producenta samochodów EV. Do 2020 roku w europejskiej ofercie marki ma się pojawić 10 takich aut.

BMW i3.
BMW i3.

Oferujące modele i3 oraz i8 BMW już w tym roku przekroczyło liczbę 100 tys. aut z takim napędem dostarczonych klientom. Rok 2019 ma być ważny także dla marek grupy BMW. Obok dostępnych już na rynku modeli pojawią się elektryczne samochody w markach Mini, Rolls Royce, a także w sportowej linii M. Do roku 2025 grupa chce wprowadzić na rynek 25 modeli z elektrycznym napędem. W tym 12 całkowicie EV (do samochodów elektrycznych wlicza się także hybrydy plug-in, które oprócz silnika elektrycznego i możliwości doładowania baterii z sieci mają także silniki spalinowe).

BMW i8 roadster i coupe.
BMW i8 roadster i coupe.

Czytaj także: Electromobility Poland: To będzie przełomowy rok dla polskiej elektromobilności

Liderem w produkcji takich hybryd jest Toyota, która na rok 2020 zapowiada uruchomienie sprzedaży samochodów w pełni elektrycznych w Chinach i Indiach. Dwa lata później ma wejść na rynek pierwszy seryjnie produkowany samochód z bateriami ze stałym elektrolitem. W zestawieniu z bateriami litowo-jonowymi mają one mieć większy zasięg i krótszy czas ładowania.

Honda także zapowiada samochody z krótkim czasem ładowania baterii. Miałoby to zajmować … kwadrans. Na razie firma dopiero przygotowuje się do wypuszczenia na europejski rynek pierwszego elektrycznego samochodu, co ma nastąpić w roku 2019. Trzy lata później już wszystkie modele Hondy w Europie mają mieć wersję elektryczną.

W przyszłym roku wszystkie modele Volvo mają już mieć wersje elektryczne. Pojawi się także nowa marka, Polestar, która będzie wytwarzać tylko samochody elektryczne o wysokich osiągach.

W 2019 roku ma się pojawić na rynku pierwszy w pełni elektryczny model Porsche - Mission E. Audi zapowiada, że do 2025 roku zelektryfikuje 20 modeli, z czego 12 będzie miało wyłącznie napęd elektryczny. Do 2030 roku wszystkie marki grupy Volkswagena mają oferować elektryczne wersje każdego modelu. Przeznaczy na takie samochody 20 mld euro, kolejnych 50 mld pójdzie na produkcję akumulatorów do tych aut.

Nissan Leaf.
Nissan Leaf.

Czytaj także: Ceny litu gwałtownie rosną, producenci baterii się martwią

Ford, który na samochody elektryczne przeznaczył dotąd 4,5 mld dolarów, do 2020 roku chce wprowadzić na rynek 13 nowych, zelektryfikowanych modeli.

Fiat Chrysler Automobiles zapowiada zelektryfikowanie połowy swojej gamy pojazdów do roku 2020. Jedynie Maserati ma już wówczas oferować elektryczny napęd w całej gamie.

Wygląda na to, że najdłużej przyjdzie nam czekać na zelektryfikowanie Mazdy. Wszystkie modele tej marki mają zyskać taki napęd w latach 2030-2035.

Alians Renault Nissan Mitsubishi na rynku elektrycznych aut obecny jest od dawna i zapowiada, że do 2022 roku wprowadzi następnych 12 aut z takim napędem.

Renault ZOE.
Renault ZOE.

Do tego czasu elektryczne wersje mają się pojawić we wszystkich modelach koncernu Daimler, przy czym chodzi nie tylko o Mercedesy. W przyszłym roku firma chce wprowadzić na rynek nową markę samochodów elektrycznych o nazwie EQ. Pierwszym modelem będzie SUV EQC.

Tesla zapowiada na rok 2020 drugą generację roadstera, która na rozpędzenie się do 100 km/h ma potrzebować zaledwie 1,9 sekundy! Już za rok ma natomiast pokazać elektryczną ciężarówkę o nazwie Semi.
Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018