Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018

BMW zwiększyło sprzedaż samochodów elektrycznych o ponad połowę

Autor:  PAP/PSZ  |  12-01-2018 13:55
W ubiegłym roku bawarski koncern BMW sprzedał ponad 100 tys. zelektryfikowanych aut, czyli o ponad 65 proc. więcej niż w 2016 r. Największą popularnością cieszyły się one w Europie, gdzie niemiecki producent wyprzedził inne marki premium produkujące auta elektryczne.

Cztery lata po premierze, sprzedaż elektrycznego modelu i3 wzrosła w 2017 roku o 23,3 proc., osiągając pułap ponad 31 tys. egzemplarzy na całym świecie.

BMW i3
Fot. mat. pras.

Wzrasta również popularność hybryd typu plug-in - iPerformance, których sprzedaż niemal podwoiła się i wyniosła ponad 63 tys. sztuk.

Do zwiększenia zysków ze sprzedaży BMW w ubiegłym roku przyczyniła się również premiera hybrydy typu plug-in, MINI Countryman. Samochód ten sprzedany został w ponad 5,5 tys. egzemplarzy.

Grupa BMW spodziewa się silnego wzrostu sprzedaży samochodów elektrycznych w bieżącym roku zapewniając, że będzie on dwucyfrowy. Celem niemieckiego koncernu jest również wypuszczenie na drogi co najmniej pół miliona samochodów elektrycznych do końca 2019 roku.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018