Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018

Polaqua ma kontrakt na budowę odcinka trasy Via Baltica

Autor:  wnp.pl (TE)  |  09-02-2018 09:30  |  aktualizacja: 09-02-2018 09:51
Spółka podpisała z GDDKiA umowę na zaprojektowanie i budowę odcinka drogi ekspresowej S61 o długości o długości ok. 17 km. Oddanie trasy do ruchu jest planowane na koniec 2020 r.
Via Baltica jest elementem transeuropejskiego korytarza transportowego
fot. PTWP (Piotr Waniorek)
  • Inwestycja będzie realizowana w formule „projektuj i buduj”.
  • Trasa będzie dwujezdniowa - po dwa pasy ruchu w każdą stronę, z nawierzchnią z betonu cementowego.
  • Przewidziano pozostawienie rezerwy terenu na dobudowę trzeciego pasa ruchu po wewnętrznej stronie jezdni
  • To część międzynarodowego szlaku Via Baltica.

Kontrakt obejmuje odcinek węzeł Śniadowo (z węzłem) - węzeł Łomża Południe (bez węzła). Polaqua ma wykonać prace za 380,33 mln zł brutto wobec budżetu GDDKiA w wysokości 491,40 mln zł brutto.

- Dzięki tej drodze znikną utrudnienia związane z dużym natężeniem ruchu na trasie Warszawa - Łomża i dalej w kierunku granicy z Litwą - powiedział uczestniczący w podpisaniu umowy wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz.
Planowana droga ekspresowa S61 na terenie woj. podlaskiego. fot. GDDKiA
Planowana droga ekspresowa S61 na terenie woj. podlaskiego. fot. GDDKiA
W przetargu kryteria oceny ofert stanowiły cena (60 proc.) oraz wskaźniki pozacenowe (40 proc.): właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni, równość podłużna nawierzchni, personel wykonawcy, termin realizacji i zagospodarowanie gruntu rodzimego.

Wszyscy oferenci zadeklarowali 31-miesięczny termin realizacji. Do czasu realizacji robót budowlanych nie będą wliczane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca).

W przetargu pozostałe oferty należały do (ceny brutto):

1. Budimex - 391,13 mln zł

2. Konsorcjum: Strabag, Strabag Infrastruktura Południe - 405,79 mln zł - odrzucona (brak przedłużonego wadium)

3. Konsorcjum: Porr, Unibep - 413,61 mln zł

4. Konsorcjum: Rubau Polska, Construcciones Rubau - 433,40 mln zł - odrzucona (brak przedłużonego wadium)

Przypomnijmy, że w ubiegłym tygodniu podpisano już umowę na odcinek S61 węzeł Podborze (z węzłem) - węzeł Śniadowo (bez węzła). Jego wykonawcą zostało konsorcjum Rubau Polska, Construcciones Rubau z kontraktem wartym 479,11 mln zł brutto.

Trasa Via Baltica

To fragment drogi międzynarodowej E67, która biegnie z Polski przez Litwę i Łotwę do Estonii. Pełni ona rolę najważniejszego połączenia drogowego pomiędzy krajami bałtyckimi a Europą Zachodnią.

Via Baltica wraz z Rail Baltica jest elementem transeuropejskiego korytarza transportowego, została zakwalifikowana do sieci bazowej TEN-T.

Trasa Via Baltica na terenie Polski przebiega wzdłuż drogi ekspresowej S8 na odcinku od Warszawy do Ostrowi Mazowieckiej i dalej drogą ekspresową S61 na odcinku od Ostrowi Mazowieckiej do granicy państwa w Budzisku.
Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018