Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018

Toyota na pierwszym miejscu rankingu japońskich marek 10 rok z rzędu

Autor:  PAP/rs  |  14-02-2018 16:56
Toyota już 10 lat z rzędu utrzymuje się na pierwszym miejscu rankingu najcenniejszych japońskich marek sporządzanego przez tokijską firmę doradczą Interbrand Japan - podała w środę agencja Kyodo. Na liście znalazły się również Honda, Nissan, Subaru, Canon i Sony.

Mimo słabszej światowej sprzedaży w porównaniu z Volkswagenem i sojuszem Renault-Nissan-Mitsubishi, Toyota utrzymuje się w czołówce największych producentów samochodów. W 2017 roku do klientów końcowych dostarczono 10,35 mln pojazdów tej marki. W minionym roku Toyota była najpopularniejszą marką wśród Polaków w oparciu o dane o rejestracji nowych aut przez klientów indywidualnych.

Toyota już 10 lat z rzędu utrzymuje się na pierwszym miejscu rankingu najcenniejszych japońskich marek.
Fot. Shutterstock.com

Poza Toyotą w rankingu japońskiego oddziału Interbrandu znalazły się trzy inne firmy motoryzacyjne. Honda i Nissan uplasowały się, odpowiednio, na drugim i trzecim miejscu. Dziewiąte miejsce zajęło Subaru, które - podobnie jak Nissan - poprawiło swoją pozycję względem ubiegłego roku pomimo zamieszania w aferę fabrykacyjną i ujawnionego przez inspekcje rządowe wieloletniego przekłamywania wyników wewnętrznych kontroli jakości. Do poprawy pozycji Subaru miało się przyczynić ujednolicenie nazwy firmy (dawniej Fuji Heavy Industries) z produkowanymi przez nią pojazdami. Ranking obejmuje również takie światowej japońskie marki, jak Canon, Sony i mniej znana w Polsce Uniqlo.

Firma doradcza Interbrand publikuje doroczne rankingi światowych marek od 2009 roku. Pozycja w nich zależy od wartości pieniężnej marki, obliczanej na podstawie takich czynników, jak jej wpływ na wybory konsumentów oraz wyniki finansowe powiązanych z nią produktów i usług.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018