Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018

DB Schenker testuje transport z "plutonowym"

Autor:  Wnp.pl (PS)  |  14-02-2018 19:48  |  aktualizacja: 14-02-2018 20:10
DB Schenker, MAN Truck & Bus oraz Hochschule Fresenius University of Applied Sciences z Idstein k. Frankfurtu n. Menem rozpoczęły wdrażanie systemu sieciowego transportu drogowego. Będzie to pierwsze w branży logistycznej takie rozwiązanie.

Testy ruszają wcześniej niż informowaliśmy. Zostaną w nim użyte dwie ciężarówki, z których pierwsza (nazywana plutonowym) będzie zarazem pilotem dla drugiej.

Udany test będzie równoznaczny ze zrobieniem kroku milowego do upowszechnienia pojazdów autonomicznych
Fot. DB Schenker

 
Wysyp innowacyjnych testów pojazdów autonomicznych

Do testów pojazdy przydzielił MAN. Jak powiedział Frederik Zohm, dyrektor badań i rozwoju w MAN Truck & Bus, technologia transportu z plutonowym już była sprawdzana eksperymentalnie. Teraz jednak chodzi o jej dostosowanie do rzeczywistych warunków pracy transportowej.

Ciężarówki będą kursować przez kilka miesięcy autostradą A9 między dwoma magazynami DB Schenker w Monachium i Norymberdze. Kursy mają odbywać się trzy razy dziennie.

W przeciwieństwie do wcześniejszych testów, specjalnie wybranych kierowców zawodowych zastąpią „zwykli” kierowcy. Ich reakcję (neurofizjologiczną i psychospołeczną) na takie warunki pracy będą badać naukowcy trzeciego partnera w projekcie - Hochschule Fresenius.

W jeździe z plutonowym używa się przynajmniej dwóch ciężarówek, które korzystają z jednego systemu prowadzenia i kontroli jazdy. Wszystkie pojazdy są połączone ze sobą elektronicznym „hakiem”, którym przesyła się dane o prędkości i kierunku, jakie ustala pierwsza ciężarówka.

Takie sprzęgnięcie powinno dawać gwarancje poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, ale także przyczyniać się do oszczędności paliwa całego zestawu, który korzysta z efektu podciśnienia, wytwarzanego przez pierwszy pojazd.

System z plutonowym testowała już w styczniu we własnym systemie Scania i Toyota Tsusho równolegle w Szwecji i Japonii.

Udane opracowanie takiego systemu będzie równoznaczne ze zrobieniem kolejnego kroku milowego do upowszechnienia pojazdów autonomicznych.

General Motors od 2019 r. stawia na autonomiczne samochody

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018