Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018

Strabag ma umowę na rozbudowę Portu Lotniczego Lublin

Autor:  PAP/PSZ  |  13-03-2018 14:45
O ponad 2 tys. m. kw. zwiększy się powierzchnia terminala pasażerskiego w Porcie Lotniczym Lublin. Rozbudowa terminala potrwa do końca roku i będzie kosztowała 10,6 mln zł. Na lotnisku odprawiono dotychczas ponad 1,5 mln pasażerów; ruch stale rośnie.

  • Rozbudowa jest konieczna ze względu na prognozowany wzrost ruchu lotniczego.
  • Strabag wykona prace za 10,6 mln zł netto.
  • Port Lotniczy Lublin jest obsługiwany przez sześciu przewoźników.

Podlubelskie lotnisko czeka w tym orku rozbudowa.
Fot. Shutterstock

Umowę dotyczącą rozbudowy lotniska podpisano 13 marca w Porcie Lotniczym Lublin. Prace budowlane wykona firma Strabag.

"Na lotnisku jest coraz większy ruch pasażerski. Jesteśmy na takim etapie, że to, w co wyposażeni zostaliśmy na początku, już jest za mało, za ciasno. Według naszych przewidywań ruch pasażerski będzie rósł dalej" - oznajmił prezes Portu Lotniczego Lublin Krzysztof Wójtowicz.

Terminal lotniska będzie rozbudowany o 2,1 tys. m.kw. Od strony wschodniej powstanie nowy segment budynku terminala, który będzie miał prawie 35 m długości, 62 m szerokości oraz 8 m wysokości. W hali zlokalizowane będzie m.in. poczekalnia dla pasażerów, nowy punkt kontroli bezpieczeństwa, pomieszczenia służbowe Służby Ochrony Lotniska, Służby Celnej i Służby Granicznej, pomieszczenia techniczne.

Po rozbudowie, w nowej części odprawiani będą pasażerowie ze strefy Schengen, a w istniejącej obecnie hali odlotów - pasażerowie spoza strefy Schengen. Dzięki tej inwestycji zwiększy się przepustowość w hali odlotów, poszerzona zostanie także część komercyjna.

Wizualizacja terminalu po rozbudowie (fot. mat. pras.)
Wizualizacja terminalu po rozbudowie (fot. mat. pras.)

Firma Strabag ma wykonać wszystkie prace w ciągu ośmiu miesięcy, planuje rozpocząć je w kwietniu. Nowa część terminala ma być gotowa do użytkowania za około rok.

Budowa będzie prowadzona przy istniejącym budynku terminala, ale nie spowoduje utrudnień dla pasażerów i bieżącego funkcjonowania lotniska.

Wykonawca rozbudowy został wyłoniony w negocjacjach. Przetarg na rozbudowę terminala, ogłoszony w 2017 roku, został unieważniony, ponieważ ofertę złożyła tylko jedna firma, a podana przez nią cena wykonania prac znacznie przewyższała kwotę, którą lotnisko planowało wydać. Władze lotniska zdecydowały, że będą poszukiwać wykonawcy prowadząc negocjacje z różnymi firmami. Oferty ostatecznie złożyły cztery firmy, z których najkorzystniejszą, na kwotę 10,6 mln zł netto złożył Strabag.

Czytaj także: Strabag rozbuduje Port Lotniczy Lublin

Potrzeba rozbudowy terminala wynika ze stale rosnącego ruchu pasażerskiego na lotnisku. W Porcie Lotniczym Lublin - otwartym w grudniu 2012 r. - odprawiono dotychczas ponad 1,5 mln pasażerów. W 2017 r. było to 430 tys. podróżnych - o 14 proc. więcej niż w 2016 r. Prognozy na 2018 rok przewidują obsłużenie około pół miliona podróżnych.

Obecnie z Portu Lotniczego Lublin operuje sześciu przewoźników. Są to nisko kosztowe linie Wizzair, Ryanair i easyJet, ale także Polskie Linie Lotnicze LOT, linie BMI Regional, Small Planet. W siatce połączeń są lotniska m.in. w Londynie, Eindhoven, Sztokholmie, Mediolanie, Oslo, Kijowie, Dublinie, Tel Avivie. Utrzymywane jest codzienne połączenie do Monachium.

Lotnisko położone jest w podlubelskim Świdniku. Udziały w spółce Port Lotniczy Lublin należą do samorządów Lublina, województwa lubelskiego, miasta Świdnik i powiatu świdnickiego.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018