Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018

FlixBus jako pierwszy na świecie przetestuje elektryczne autobusy dalekobieżne

Autor:  wnp.pl (AK)  |  13-03-2018 17:26  |  aktualizacja: 13-03-2018 18:43
Testy pierwszych autobusów elektrycznych pod marką FlixBus odbędą się we Francji na trasie Paryż-Amiens już w kwietniu.

  • FlixBus, największy w Europie operator dalekobieżnych połączeń autobusowych, inwestuje w e-mobilność. Jako pierwsza na świecie firma przetestuje dalekobieżne autobusy elektryczne.
  • Pierwszy w pełni elektryczny FlixBus rozpocznie testy na trasie Paryż-Amiens (130 km) w kwietniu, kolejny wyjedzie na ulice latem 2018 r. na trasie między Hessen a Baden-Württemberg (260 km) w Niemczech.

Mat. pras.

- Chcemy mieć swój wyraźny udział w kształtowaniu przyszłości mobilności. Pierwszy całkowicie elektryczny autobus dalekobieżny ma być inspiracją dla producentów autobusów do wprowadzania innowacji w tym sektorze i opracowywania alternatyw dla pojazdów z silnikami diesla - mówi André Schwämmlein, założyciel i dyrektor zarządzający FlixBusa - Mimo że e-autobusy są obecnie znacznie droższe w zakupie, jesteśmy przekonani, że będzie to opłacalna inwestycja na dłuższą metę, zarówno dla naszej firmy, naszych klientów, jak i środowiska.

- Obserwujemy trend odchodzenia od podróży prywatnymi samochodami i wybierania wspólnych podróży autobusami lub innymi środkami transportu publicznego, również w Polsce - komentuje Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus Polska.- Cieszymy się, że możemy być pionierem tej zmiany, przyczyniając się do odchodzenia od transportu napędzanego paliwami kopalnymi.

Transport zbiorowy to miejsce, gdzie rewolucja technologiczna w napędzie pojazdów ma szansę rozwijać się szybciej niż w przypadku samochodów osobowych. Władzom publicznym, głównie miast, łatwiej zdecydować się na poniesienie nadal stosunkowo wysokich kosztów zakupu pojazdu elektrycznego. Decyduje nie tylko ekonomia, ale także np. ekologia. Dlatego na ulicach wielu polskich miast łatwiej spotkać autobus elektryczny niż e-osobówkę. Przykład FlixBusa pokazuje, że nowym napędem zainteresowane mogą być także prywatne firmy autobusowe.

Na takiej amianie w motoryzacji można zarobić. Z boomu na rynku e-autobusów skorzystała firma Solaris. Zamierza je budować Ursus. Otrzymał na to 108 mln zł od BGK. Ciekawy przykład stanowi rozwój firmy Eko-Energetyka, budującej ładowarki pracujące w ekstremalnych warunkach.

FlixBus będzie nadal inwestować w rozbudowę siatki połączeń, ekspansję na nowych rynkach oraz usprawnienia technologiczne. 23 marca w Niemczech wystartuje pierwszy FlixTrain, czyli pociąg dalekobieżny, niebawem ogłoszona zostanie nowa letnia siatka w Polsce oraz nastąpi start operacyjny w Stanach Zjednoczonych. Dodatkowo, testowana obecnie opcja rezerwacji miejsc powinna zostać uruchomiona w Polsce już na przełomie drugiego i trzeciego kwartału.

Przypomnijmy, niemiecki przewoźnik FlixBus zastąpił na polskim rynku szkocki Polski Bus.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018