Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018

Orlen wprowadza nowe paliwa: Efecta 95 i Efecta Diesel

Autor:  wnp.pl (PA)  |  11-04-2018 18:15  |  aktualizacja: 11-04-2018 22:22
Nowe paliwa Efecta 95 i Efecta Diesel zostały właśnie wprowadzone w całej sieci detalicznej PKN Orlen, zastępując dotychczasowe standardowe paliwa EuroSuper 95 i Ekodiesel Ultra. Paliwa marki Efecta trafiają na polskie stacje Orlen rok po ich debiucie w czeskiej sieci Benzina.

  • PKN Orlen wprowadził na polski rynek nową generację paliw Efecta 95 i Efecta Diesel, które ograniczają spalanie i mają właściwości czyszczące silnik.
  • Nowe paliwa zastąpiły tradycyjny olej napędowy i benzynę 95 na wszystkich stacjach sieci Orlen w Polsce.
  • Od marca 2017 roku paliwa Efecta dystrybuowane są w czeskiej sieci detalicznej płockiego koncernu, gdzie spotkały się z bardzo dobrym odbiorem ze strony kierowców.
  • W przyszłości rozważane jest także wprowadzenie paliw Efecta do sieci niemieckich stacji PKN Orlen.

Nowe paliwa pod marką Efecta 95 i Efecta Diesel trafiły już do całej sieci Orlen w Polsce.
Fot. PTWP (Piotr Apanowicz)

PKN Orlen przekonuje, że nowej generacji paliwa Efecta mają właściwości czyszczące silniki, potwierdzone testami eksploatacyjnymi, w trakcie których stwierdzono usuwanie do 65 proc.  istniejących osadów oraz przeciwdziałanie powstawaniu nowych nawet w 98 proc. Dodatkowo paliwo zmniejsza tarcie, osiągając w testach o 30 proc. lepszą smarność w stosunku do benzyny nieuszlachetnionej. Produkt długo zachowuje swoje właściwości, chroniąc elementy silnika przed korozją czy fizycznym zużyciem.

Czytaj też Unipetrol wprowadza na czeskim rynku nowe paliwa.

- Do testów zużyliśmy 16 tys. litrów oleju napędowego Efecta i 22 tys. litrów benzyny tej marki - mówi Zbigniew Leszczyński, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży.

Piotr Bałdowski z firmy SGS, która przeprowadziła testy nowych paliw, przyznaje, że na około 500 testów paliw przeprowadzanych rocznie przez firmę SGS, paliwa Efecta plasują się w czołówce pod względem jakości.

Nowa benzyna Efecta 95 pozwala także zredukować emisję tlenków azotu o ok. 8 proc. oraz cząstek stałych o 51 proc. w porównaniu do paliwa standardowego. Z kolei Efecta Diesel pozwala zredukować emisję tlenków azotu o ok. 4 proc., a cząstek stałych o 44 proc. W ramach testów potwierdzono również redukcję emisji CO2.

- Na niezwykle konkurencyjnym rynku, na którym operujemy, nie da się uzyskać przewagi bez inwestycji w rozwój produktów i usług. Paliwa, które dziś wprowadzamy są doskonałym przykładem tego, jak innowacyjność może wyglądać w praktyce. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanych technologii udało nam się stworzyć produkty, które plasują nas w europejskiej czołówce wytwórców paliw - podkreśla Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen. 

- Czeski rynek jest inny, na którym klienci mają inne oczekiwania. Musieliśmy przeprowadzić własny cykl badań, komplementarny z naszymi oczekiwaniami i wskazaniami technologicznymi - wyjaśnia w rozmowie z WNP.PL Krzysztof Łagowski, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej w PKN Orlen.

- Paliwa Efecta zastąpiły już fizycznie tradycyjną benzynę i olej napędowy na wszystkich stacjach sieci Orlen w Polsce i każdy może je zatankować, natomiast dostosowanie oznaczeń na stacjach potrwa jeszcze kilka tygodni. Nowe oznaczenia z logo Efecta pojawiają się średnio na kilkuset stacjach tygodniowo - mówi Krzysztof Łagowski.

- Myślimy o wprowadzeniu paliw Efecta także w naszej niemieckiej sieci, ale decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła, to znowu jest zupełnie inny rynek od polskiego i czeskiego, zapotrzebowania konsumentów są tam inne niż u nas - dodaje. Zapewnia jednocześnie, że aplikowanie dodatków zmieniających paliwa bazowe w paliwa Efecta na terenie baz paliw praktycznie nie podwyższa kosztów produkcji, dlatego wprowadzenie nowych paliw nie będzie się wiązało z podwyższeniem cen dla kierowców.

Czytaj również Paliwa wprowadzane przez Orlen w Czechach na razie nie trafią do Polski.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018