Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018

PKP PLK mają oferty na trasie z Poznania do Szczecina

Autor:  wnp.pl (Tomasz Elżbieciak)  |  16-04-2018 12:48
Jedenaście ofert złożono w dwóch przetargach, dotyczących przebudowy ponad 50-kilometrowego fragmentu linii kolejowej E59 ze stacji Poznań Główny w kierunku stacji Szczecin Dąbie. Łączna wartość najtańszych ofert to blisko 760 mln zł netto.
Krajowy Program Kolejowy zakłada modernizację ponad 9 tys. km torów do 2023 r. za ponad 66 mld zł.
Fot. PKP PLK
Inwestycja obejmuje przebudowę układów torowych wraz infrastrukturą towarzyszącą na odcinkach Poznań Główny - Rokietnica oraz Rokietnica - Wronki.
Linia kolejowa pomiędzy Poznaniem a Wronkami. fot. PKP PLK
Linia kolejowa pomiędzy Poznaniem a Wronkami. fot. PKP PLK
Przedsięwzięcie będzie współfinansowane ze środków unijnego programu Łącząc Europe (CEF), a jego wykonawcy zostaną wybrani wg kryteriów ceny (75 proc.) oraz terminu realizacji (25 proc.).

Poznań Główny - Rokietnica

Budżet zamówienia PKP PLK ustaliły równe 230 mln zł netto, a oferty złożyły (ceny netto; termin realizacji):

1. Trakcja PRKiI - 292,20 mln zł; 23 miesiące

2. Konsorcjum: Alusta, ZRK DOM, Intop Warszawa - 296 mln zł netto; 23,7 miesiąca

3. Torpol - 304,18 mln zł netto; 24 miesiące

4. Budimex - 315,24 mln zł netto; 25 miesięcy

5. Intercor - 332,33 mln zł netto; 24 miesiące

6. Porr - 380 mln zł netto; 25 miesięcy

Rokietnica - Wronki

Budżet zamawiającego ustalono na równe 425 mln zł netto, a oferty złożyły (ceny netto; termin realizacji):

1. Konsorcjum: ZRK DOM, Alusta, Intop Warszawa; 467,65 mln zł; 25 miesięcy

2. Trakcja PRKiI - 471,34 mln zł; 25 miesięcy

3. Budimex - 478,97 mln zł; 22 miesiące

4. Intercor - 489,64 mln zł; 24 miesiące

5. Torpol - 518,30 mln zł; 25 miesięcy

Krajowy Program Kolejowy

Zakłada modernizację ponad 9 tys. km torów do 2023 r. za ponad 66 mld zł. Priorytetem są szlaki towarowe, m.in. łączące południe kraju z portami w Szczecinie, Świnoujściu, Gdyni i Gdańsku.

PKP PLK będą też dużo inwestować w aglomeracjach. Ponadto wśród kluczowych linii, które zostaną odnowione, znajdują się m.in. te biegnące Warszawy do Poznania oraz Lublina.
Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018