Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018

Uber i BMW nadal wierzą w autonomiczne samochody

Autor:  wnp.pl (PIM)  |  16-04-2018 20:00  |  aktualizacja: 16-04-2018 19:44
Mimo zawieszenia drogowych testów autonomicznych samochodów prace nad tą technologią nie stanęły w miejscu. BMW otworzyło nowy campus poświęcony rozwijaniu systemów autonomicznej jazdy. Dyrektor zarządzający Uber Technologies powiedział ostatnio, że jego firma wciąż uważa autonomiczne pojazdy za dobrą perspektywę dla transportu.
Śmiertelny wypadek w amerykańskim Tempe w Arizonie, gdzie samochód autonomiczny potrącił kobietę przeprowadzającą rower w poprzek drogi spowodował zawieszenie testów drogowych przez Ubera i kilka innych firm. Dara Khosrowshahi, dyrektor zarządzający Uber Technologies powiedział dziennikarzom, że firma traktuje ten wypadek bardzo poważnie. Nie odpowiedział na pytania o przyczyny wypadku i termin ewentualnego wznowienia testów. Stwierdził jednak, że patrząc długoterminowo Uber wciąż uważa autonomiczne pojazdy za dobre rozwiązanie, które w "dojrzałej" wersji będzie bezpieczniejsze.

BMW także pracuje nad poprawieniem technologii autonomicznego prowadzenia. W Unterschleißheim otwarto nowy campus. W biurach o łącznej powierzchni 23 tys. mkw ma pracować do 1800 pracowników. Campus to przestrzenie w układzie otwartym, pozwalające na elastyczne wykorzystanie przestrzeni biurowej. Sposób zorganizowania campusu sprzyja tworzeniu interdyscyplinarnych zespołów roboczych, koniecznych do pracy przy tak skomplikowanej materii, jak autonomiczna jazda.

Wypadek Ubera, nawet jeżeli winna jest piesza, która przeprowadzając rower w zaciemnionym miejscu nie dałaby także szans kierowcy, gdyby samodzielnie prowadził, na pewno opóźni prace nad systemami autonomicznej jazdy, bo zmniejszy zaufanie do technologii zarówno koncernów, jak i decydujących o pojawieniu się takich aut na publicznych drogach władz lokalnych. Bardzo możliwe, że testy będą mogły ruszyć pełną parą dopiero po skończeniu tworzenia kompletnego systemu prawnego, w którym będą się one poruszały. Wypadek Ubera potwierdził obawy o to, że w razie takich sytuacji nie będzie łatwo wskazać winnych.

Czytaj także: Kto jest winny za wypadek z udziałem samochodu Ubera?
Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018