Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018

Nokaut.pl zmieni właściciela

Autor:  wnp.pl (Piotr Stefaniak)  |  16-04-2018 19:21  |  aktualizacja: 16-04-2018 19:33
Zarząd spółki HubStyle udzielił grupie Sare z Rybnika wyłączności w negocjacjach zakupu 100 proc. akcji swojej spółki zależnej - Sales Intelligence z Gdyni, właściciela porównywarki cen Nokaut.pl.

  • Przedmiotem transakcji jest Sales Intelligence, która dostarcza klientów sklepom internetowym.
  • To druga przymiarka HubStyle do sprzedaży akcji Sales Intelligence.
  • Potencjalny kupujący, Sare, który realizuje strategię przejęć, chce kupić Sales Intelligence, bo widzi w niej "technologiczne rozwiązana zbieżne z rozwiązaniami rozwijanymi w grupie".

Sales Intelligence zmieni prawdopodobnie właściela, a wraz z nim Nokaut.pl
Fot. Shutterstock

Ta ostatnia działa w segmencie tzw. performance marketingu, czyli dostarczania klientów sklepom internetowym. Jest m.in. właścicielem serwisów Nokaut. pl i Bazarek.pl.

Z usług Sales Intelligence korzysta około 3000 sklepów internetowych, z których do najbardziej znanych należą Zalando, RTV Euro AGD, MediaMarkt oraz eobuwie.pl.

Warunki transakcji (term sheet) HubStyle z Sare określono wstępnie na 1,9 mln zł (zbycie 10,369 mln akcji o wartości nominalnej 0,50 zł/sztukę), ale może ona wzrosnąć, o ile kupujący spełni dodatkowe warunki określone w term sheet.

Sare ma wyłączność negocjacji do 30 kwietnia. Jednym z warunków ewentualnej inwestycji  jest wynik procesu due diligence spółki Sales Intelligence.

To druga przymiarka HubStyle do zbycia akcji Sales Intelligence. Jesienią ub. roku chciał sprzedać jej 20-procentowy pakiet, a spółkę tę wprowadzić na rynek NewConnect. W ofercie publicznej zgłosił akcje nowej emisji, które miały być warte 2,6 mln zł, co oznaczało, że Sales Intelligence miałaby wartość rynkową 13 mln zł, czyli prawie siedem razy wyższą niż obecnie.

HubStyle debiutował na GPW w 2012 r. Był właścicielem portali z branży e-commerce, w tym porównywarki cen Nokaut.pl  i SklepyFirmowe.pl.

Skonsolidowane wyniki za 2017 rok zarząd ogłosi 27 kwietnia.

Sare – spółka także notowana na GPW w Warszawie - to technologiczna spółka, specjalizująca się w automatycznych procesach wsparcia sprzedaży online oraz offline.

Były wiceprezes Tauron i Kopex w spółce Sare

Jak informuje zarząd Sare, zakup Sales Intelligence jest dla niej interesujący ze względu na porównywarkę cenowąNokaut.pl, która "stanowi doskonałą platformę wymiany informacji pomiędzy klientami końcowymi i segmentem e-commerce i będzie stanowić komplementarny zakres usług dla Grupy Sare".

- Sales Intelligence posiada wysoki poziom technologiczny swoich rozwiązań, które są zbieżne z rozwiązaniami rozwijanymi w naszej grupie i mogą być wykorzystane w naszej działalności. To także realizacja naszej strategii zakładającej rozwój grupy kapitałowej poprzez przejęcia i akwizycje, zwiększanie potencjału sprzedażowego i zakresu usług – skomentował informację o term sheet z HubStyle Dariusz Piekarski, prezes zarządu Sare.

W ubiegłym roku spółka grupa ta przejęła 83,35 proc. udziałów spółki MarketNews24 specjalizującej się w tworzeniu i dystrybucji treści, w tym wideo.

Ten rok Grupa Sare rozpoczęła z nowym branżowym akcjonariuszem Polinvest należącym do funduszu inwestycyjnego 21 Concordia. W lutym 2018 r. Polinvest nabył 65,45 proc. udziałów spółki, stając się jej większościowym akcjonariuszem.

Polinvest 7 i Tomasz Pruszczyński ogłaszają wezwanie na akcje Sare

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018