Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018

Volkswagen zmienia logo. Nie chce być "zbyt niemiecki"

Autor:  wnp.pl (PS)  |  16-04-2018 21:27  |  aktualizacja: 16-04-2018 22:00
Volkswagen AG planuje zmienić logo. W ten sposób przygotowuje się do ery samochodów z napędem elektrycznym, ale przy okazji próbuje wypolerować swój obraz nadszarpnięty skandalem związanym z emisją spalin przez diesle VW.

Nowe logo będzie publicznie pokazane w przyszłym roku, kiedy koncern przedstawi też "agresywne" plany rozwoju pojazdów eV, powiedział dziś (16 kwietnia) podczas konferencji prasowej w Berlinie Jochen Sengpiehl, dyrektor ds. marketingu.

Zmiana logo ma być kluczem do wzrostu wartości grupy dzięki samochodom elektrycznym
Fot. mat. pras.

Zmiana jest wymagana także dlatego, że choć sześć lat temu znaczkowi VW nadano nieco bardziej trójwymiarowy wygląd, to w istocie nieznacznie się on zmienił od czasu uruchomienia na nowo zakładów po II wojnie światowej.

Zobacz też: Volkswagen zapowiada inwestycje w Poznaniu

- Marka nie jest w dobrej kondycji w porównaniu do poprzednich lat - mówił Sengpiehl. Nie tylko z powodu dieselgate. Jest także emocjonalnie odbierana jako "zbyt niemiecka".

VW planuje promować nową markę z zastosowaniem mediów cyfrowych i społecznościowych. Będzie starał się przekonać sceptycznych konsumentów, by "przełączyli się na pojazdy z napędem akumulatorowym".

Zmiana logo ma być kluczem do wzrostu wartości grupy o 20 mld euro dzięki samochodom elektrycznym.

Zobacz też: Volkswagen szuka wzmocnienia w Azji, łączy siły z Hino Motors

Celem jest też sprawienie, by auta VW były bardziej przystępne i "mniej sztywne", jak  informuje Bloomberg. - Mają być pełne innowacji, aby uzasadnić ich wyższą cenę - wyjaśniał Sengpiehl, który powrócił do Volkswagena we wrześniu ub. r. po epizodzie w Hyundaiu.

Volkswagen podchodzi do realizacji planów kompleksowo. W najbliższych miesiącach będzie zapraszał do współpracy najlepsze agencje reklamowe i PR. Koncern planuje skoncentrować się w kampanii reklamowej na głównych centrach sprzedaży, licząc, że tam klienci szybciej zareagują na nowe oferty.

Grupę w przyszłość ma przenieść nowy CEO Herbert Diess, który w piątek objął to stanowisko i będzie nadzorować sprzedaż samochodów. Seria produkcji aut z napędem elektrycznym rozpocznie się od prezentacji nowego hatchbacka w 2020 r.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018