Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018

Ukraiński biznes pomaga Plast-Boksowi

Autor:  wnp.pl (DM)  |  15-05-2018 09:17  |  aktualizacja: 15-05-2018 09:16
Grupa kapitałowa Plast-Box w pierwszym kwartale 2018 roku osiągnęła przychody na poziomie 40,1 mln zł z. Jednocześnie zanotowała wynik EBITDA sięgający 3,7 mln zł oraz zysk netto na poziomie 1,3 mln zł.

Wiceprezes spółki Krzysztof Pióro. Fot. mat. pras.
Wiceprezes spółki Krzysztof Pióro. Fot. mat. pras.
- Duży udział w przychodach grupy za pierwszy kwartał tego roku miała nasza ukraińska spółka, która przyniosła blisko 24 proc. skonsolidowanych przychodów – stwierdza Krzysztof Pióro, wiceprezes zarządu Plast-Box. - W tym okresie Plast-Box Ukraina uzyskała 11,3 proc. wzrost przychodów, notując wartość 75,7 mln UAH oraz wzrost zysku na poziomie brutto i netto odpowiednio o 3,7 proc. i 4,5 proc. rok do roku.  - wyjaśnia.

Najważniejszym produktem spółki są plastikowe wiadra.
Fot. mat. pras.

W I kwartale 2018 roku, podobnie jak w ubiegłym roku, grupa Plast-Box kontynuowała działania majace zwiększyć eksport firmy. Stanowił on aż 60,3 proc. udziału w sprzedaży ogółem. Po 3 miesiącach obecnego roku sprzedaż eksportowa do krajów Unii Europejskiej i innych państw Europy urosła o 4,5 punktu procentowego zwiększając udział w eksporcie do 65,6 proc. Pozostała część – około 34,4 proc. eksportu – trafiła na Wschód, głównie na Ukrainę i do Rosji. Największe wzrosty eksportu w I kwartale br. Plast-Box odnotował na rynku niemieckim (46,6 proc.), holenderskim (28,3 proc.) oraz francuskim (11,9 proc.).

Przerób opon daje solidne zyski, czytaj więcej: Dobry początek roku Grupy Recykl

- Jesteśmy średniej wielkości graczem na ogromnym europejskim rynku, gdzie nasz udział w rynku nadal nie jest zbyt duży. Mamy więc wciąż wielkie możliwości rozwoju i wiele do zrobienia w Europie - mówi wiceprezes Pióro. - Chcemy być coraz mocniejszą spółką sprzedającą twarde opakowania z tworzywa sztucznego na całym kontynencie – dodaje.

Grupa Plast-Box jest znaczącym producentem opakowań z tworzyw sztucznych, pracującym w formule B2B, zaopatrującym przede wszystkim branżę spożywczą, a także podmioty oferujące wyroby chemiczne dla gospodarstw domowych, firm remontowych i budowlanych. Główną pozycję asortymentową stanowią zamykane wiadra, których sprzedaż w I kwartale 2018 roku odpowiadała za 74,1 proc. przychodów grupy.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018