Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018

Poczta Polska udostępniła bezpłatny internet w tysiącach placówek

Autor:  PAP/PSZ  |  16-05-2018 17:17
W 3800 placówkach Poczty Polskiej w całym kraju można już korzystać z bezpłatnego dostępu do internetu bezprzewodowego.

Spółka przypomniała, że w połowie 2016 r. możliwość skorzystania z tej usługi była dostępna w 850 placówkach, pod koniec ubiegłego roku liczba ta wzrosła do 3 tys. Teraz obiektów z darmowym internetem jest już 3,8 tys.

W czasie dwóch lat z pocztowego wifi skorzystało niemal 230 tys. użytkowników.
Fot. mat. pras.

Z bezprzewodowego dostępu do internetu mogą korzystać wszyscy odwiedzający placówki pocztowe w kraju. Sieć może być również otwarta dla osób znajdujących się w zasięgu hot spotów. Aby skorzystać z darmowego połączenia, wystarczy wybrać na ekranie urządzenia mobilnego sieć o nazwie "Poczta Polska", bez konieczności wpisywania dodatkowych haseł. Osoby korzystające w ten sposób z dostępu do internetu, będą jedynie proszone o wyrażenie zgody na wyświetlanie reklam. W ciągu dwóch lat z pocztowego wifi skorzystało niemal 230 tys. użytkowników.

Jak mówi, cytowany w komunikacie, prezes spółki Przemysław Sypniewski Poczta "stawiając na cyfryzację swoich usług, dostosowuje się do wymagań rynku". "Przyjmując w strategii rozwiązania dotyczące udostępniania darmowego wifi w naszych placówkach, chcieliśmy przede wszystkim wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów z małych miejscowości" - dodał, podkreślając, że dzięki obecności placówek pocztowych w każdej gminie, spółka może "pełnić funkcję swoistego komunikacyjnego krwiobiegu państwa".

Z kolei minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zwrócił uwagę, że Poczta Polska to "firma z misją, wrażliwa na potrzeby społeczne, potrzeby lokalnych społeczności". "Przywracanie i otwieranie placówek pocztowych na wsiach i bezpłatne wifi to przykłady realizacji misji przeciwdziałania wykluczeniu Polaków z dostępu do usług" - zaznaczył szef MI.

Poczta Polska ma na terenie kraju prawie 7,5 tys. placówek. W 2017 r. zakończył się proces wyposażania wszystkich kurierów w terminale płatnicze. Ponadto pocztowcy mają około 22 tys. tabletów i kilka tysięcy padów, przeznaczonych do potwierdzania odbioru przesyłek awizowanych. Od 2017 r. roku przesyłki z elektronicznym potwierdzeniem odbioru, nadawane przez sądy są obsługiwane na terenie całego kraju.

Spółka nadal rozwija sieć placówek pocztowych. W ciągu ostatnich dwóch lat Poczta otworzyła ponad 280 nowych punktów w całej Polsce. W tym roku planuje uruchomić około 100 kolejnych.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018