Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018

PKP PLK ogłosiły przetarg na fragment linii do Zakopanego

Autor:  PAP/PSZ  |  16-05-2018 19:35
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły szacowany na ćwierć miliarda zł przetarg na linię Sucha Beskidzka - Chabówka. Na tym odcinku będą przebudowane tory i mosty, powstaną nowe urządzenia oraz zostanie zwiększony poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych.

Odcinek linii kolejowej Sucha Beskidzka - Chabówka to jeden z trzech odcinków modernizowanej trasy kolejowej do Zakopanego. W realizacji są już prace o wartości ponad pół miliarda na odcinkach Skawina - Sucha Beskidzka i Chabówka - Zakopane.

Dzięki nowym inwestycjom za kilka lat podróż pociągiem do Zakopanego będzie wyraźnie krótsza.
Fot. PKP PLK

Jak poinformowała rzeczniczka PKP PLK, Dorota Szalacha, w ramach modernizacji odcinka kolejowego Sucha Beskidzka - Chabówka przebudowane zostaną perony na siedmiu stacjach i przystankach. Podróżni, w tym osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się, zyskają lepszą obsługę, w miejscowościach Sucha Beskidzka, Osielec, Bystra Podhalańska, Jordanów, Skawa, Skawa Środkowa, Chabówka. Wszystkie perony zostaną wyposażone w nowe wiaty, ławki i tablice informacyjne. Będą też lepiej oświetlone i czytelnie oznakowane. Z myślą o niewidomych i słabowidzących na nawierzchni peronów i dojść do nich będą wyznaczone pasy z wypukłą strukturą i ścieżkami dotykowymi. Na stacjach, wyposażonych w kładki dla pieszych, jak np. w Suchej Beskidzkiej dobudowane zostaną windy.

Prace na trasie Sucha Beskidzka - Chabówka obejmą min. wymianę torów na długości ponad 31 km. Przebudowanych zostanie także 27 mostów oraz 3 wiadukty. Zmodernizowanych zostanie 46 przejazdów kolejowo-drogowych, co ma poprawić bezpieczeństwo.

Efektem inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego będzie skrócenie czasów jazdy pociągów z Krakowa do Zakopanego o blisko godzinę, ale także sprawniejsze kursowanie, poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i wzrost komfortu obsługi podróżnych. Zakończenie wszystkich prac na linii pod Tatry zakończy się w 2023 r.

PKP PLK ubiegają się o dofinansowanie inwestycji ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018