Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018

Na poważne, realne działania ws. elektromobilności musimy jeszcze poczekać

Autor:  wnp.pl (Dariusz Ciepiela)  |  17-05-2018 12:19  |  aktualizacja: 17-05-2018 13:02
Mam wrażenie, że to, co cię dzisiaj w Polsce dzieje wokół elektromobilności, to więcej PR, a mniej realnego działania – mówi WNP.pl Krzysztof Bolesta, dyrektor ds. badań w Polityka Insight.
Jeżeli jedziemy przez Polskę samochodem elektrycznym, to jest bardzo trudno znaleźć ładowarkę i podróż między miastami zajmuje dużo czasu - mówi nasz rozmówca.

- Spółki Skarbu Państwa deklarują dużo działań w zakresie elektromobilności, musimy poczekać na realne efekty - podkreśla Krzysztof Bolesta.

Ministerstwo Energii rozważa wprowadzenie dopłat do zakupu samochodu elektrycznego; miałyby one sięgnąć nawet kwoty 25 tys. złotych 

- Obecnie mamy miękkie zachęty, właściciele samochodów elektrycznych mogą wjeżdżać na bus pasy, mogą też za darmo parkować. Jeżeli dodatkowo zostałaby wprowadzona dopłata do zakupu samochodów elektrycznych, to rynek bardzo by ruszył z miejsca, ale nie wiem, czy budżet by to udźwignął - dodaje Krzysztof Bolesta. 

Pomysłem na rozruszanie krajowego rynku jest zwolnienie zakupu samochodów elektrycznych z podatku VAT. 

- Jeżeli uda nam się to załatwić z Komisją Europejską, bo kwestie podatku VAT są regulowane na poziomie UE, to jest to najprostsza droga - zapewnia Krzysztof Bolesta. 

Próg rentowności zakupu samochodu elektrycznego, przy braku akcyzy, jest osiągany dopiero po przejechaniu 50 tys. km rocznie – wynika z raportu firmy EY oraz ING Banku Śląskiego. Czytaj więcej: Ile trzeba rocznie przejechać, by opłacało się kupić "elektryka"?
Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018